مسوولان سمن ها را تنها نگذارند

ارسال در خبر و گزارش

ترابی ریس بهزیستی گفت: هم اکنون این سازمان 6 سمن، با نام های انجمن نابینایان، انجمن ناشنوایان، جمعیت همیاران سلامت و غیره دارد که سعی می کنند در زمینه های مختلف به این سازمان کمک کنند. وی یکی از این سمن ها را پایگاه سلامت روان برشمرد و در خصوص و ظایف این سمن گفت: مهم ترین وظایف یک پایگاه سلامت روان کمک برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مانند طلاق و اعتیاد و آموزش مهارت های زندگی مانند آموزش مهارت های پیش از ازدواج و غیره است.

پویان ریس پایگاه سلامت روان بهزیستی در گفتگو با فرصت آنلاین گفت: از زمان تاسیس این سمن نزدیک به دو سال می گذرد و در این دو سال نزدیک به 70 الی 80 کارگاه مشاوره و 7 همایش و دو کارگاه عملی با موضوعات سرمایه معنوی و تاب آوری بر گزار شده است. وی در خصوص استقبال مردم از فعالیت های این سمن نیز گفت: در هر همایش ما به طور متوسط نزدیک به 300 نفر در همایش ها حضور پیدا کرده اند.پویان تاکید کرد:سمن ما به عنوان یکی از فعال ترین سمن ها شناخته شده و چندین بار از طرف مسوولین بهزیستی مورد تقدیر قرار گرفته است.
پو یان در ادامه گفت: از وظایف و دامنه کاری یک سمن مانند ما می توان به کلیه فعالیت ها یی که در حوزه سلامت روان انجام داد را نام برد. وی گفت: هزینه های پایین یکی از مزیت های ارائه کمک های روانشناختی در مراکز پایگاه سلامت روان است. وی تاکید کرد:راهنمایی و هدایت مراجعین در جهت هرچه بهتر بهره گرفتن از مراکز تخصصی و ارائه مشاوره از اعم برنامه های این پایگاه است. پویان در ادامه از مسولان خواست با ارائه و دادن امکانات خود مانند دادن سالن و یا کمک برای تبلیغات و همچنین دادن مکان مناسب این سمن را در ارائه کمک های هر چه بهتر به مردم یاری کنند.

لازم به ذکر است خوشبختانه مسوولان به اهمیت و نقش سمن ها در حل و جلوگیری از سایر نابسامانی های اجتماعی را دریافته اند و در سالهای اخیربه شدت از ورود آنها حمایت و قدر دانی کرده اند، به گونه ای که وزیر کشور صحبت از این موضوع کرده اند. اکنون که در جامعه امروز ما کشور با افزایش آمار طلاق و برخی دیگر از آسب های اجتماعی مواجه است، حمایت از سمن هایی مانند پایگاه سلامت روان که سعی می کنند با ارائه خدماتی به مراتب کم هزینه تر و سهل الوصول تر نسبت به مراکز مشاوره و دیگر مراکز آموزشی شرایط را برای ایمن کردن جامعه فراهم کنند، بنابراین نیاز است مسوولین با حمایت از این قبیل از سمن ها به راحتی و با کمترین امکانات و هزینه ها گامی در جهت کاهش آسب های اجتماعی بردارند.