«کوفته ها» گوی سبقت را ربودند + تصویر

ارسال در خبر و گزارش

 کباب شامی، انواع کوفته از جمله برنجی، خشخاشی و  تبریزی و چند نمونه آش، غذاهایی بودند که در ششمین جشنواره غذاهای سنتی حائز رتبه های نخست شدند. تعداد 61 نفر با شرکت در این جشنواره دانش، سلیقه و ابتکارهای آشپزی خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

IMG 8041
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، نکته قابل توجه این جشنواره که به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری عصر پنجشنبه 29 مرداد در باغ بانوان برگزار شد، حضور فعال خانم های مسن در کنار دخترها و عروس هایشان بود که غذاهای مقوی، خوش طعم و خوش آب و رنگ خود را به نسل جوان سپرده بودند تا با انواع سبزی، میوه و ظروف سنتی و مدرن تزیین نمایند.

IMG 8056
همزمان با نمایش 61 سفره غذا که فاصله میان نسل جوان و مسن ها را از میان برداشته و میانشان اتحاد ایجاد کرده بود، نمایشی در سالن ورزشی باغ بانوان در حال اجرا بود. این نمایش با اجرای گروه چهرک، تمایل نسل جوان به فست فودها را به نقد می کشید. سخنرانی کوتاه مسوول واحد تغذیه شبکه بهداشت شهرستان در رابطه با ضرر و زیان های فست فودها و همچنین تاثیر ظروف طبخ غذا بر سلامتی از دیگر بخش های این برنامه بود. دکتر کیانی با تاکید بر استفاده از ظروف چدن بدون تفلون، استیل و پیرکس گفت: ظروف دیگر نظیر مس و روی هنگام طبخ غذا موادی تولید کرده و به غذا منتقل می کند که بسیار برای انسان مضر می باشد. وی همچنین به سوالات حضار در رابطه با تغذیه پاسخ داد. یکی از نکات مهمی که دکتر کیانی بر آن تاکید کرد، خوردن ماست در کنار غذا بود. وی دراینباره توضیح داد: تا چندی پیش همه بر این باور بودیم که خوردن ماست همراه با غذا مانع از جذب آهن به بدن می شود اما به تازگی علم ثابت کرده که نه تنها ماست مانع از جذب آهن نمی شود بلکه اگر ترش باشد به جذب بهتر آن نیز کمک می کند.

IMG 8069

IMG 8120

گفتنی است در پایان ششمین جشنواره غذاهای سنتی به 15 نفر از برگزیدگانی که توسط کارشناسان تغذیه انتخاب شده بودند، جوایزی اهدا شد و همچنین به تمام کسانی که در این جشنواره حضور یافته بودند هدایایی از طرف سازمان رفاهی تفریحی تعلق گرفت.

به گفته دکتر کیانی استفاده از سبزی و میوه در طبخ غذا، شیوه پخت، ظروف مورد استفاده و... از جمله معیارهای داوران برای امیتازدهی به شرکت کنندگان بود. 

IMG 8134
اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:
زهرا بیگوم زرگریان (کوفته)، خدیجه رضایی ()، فاطمه زهرا رضایی (کاچی هفت مغز)، زینب نعمتی (کوفته تبریزی)، زهرا حاج حیدری (کوفته برنجی)، نجمه مختاری ()، فاطمه موسوی (دیزی)، مریم گزی (کوفته)، راضیه رضایی (رشته پلو و قرمزه)، فاطمه زهرا رضایی (گوشت و عدس، آش افطار)، مرضیه مشهدیان (فسنجان)، زهره پرنده (آش رشته)، اعظم کریمی (کوفته برنجی و سالاد میوه)، زهره آقاکوچکی (تزیینات دسر و سالاد) و راضیه رضایی (کوفته گیاهی، سوپ جو و قرمزه)

IMG 8053

 

IMG 8057