شأن خمینی شهر وجود یک آموزش و پرورش قوی است

ارسال در خبر و گزارش

haghighi2اولین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور فرماندار جدید، نمایندگان و تعدادی از اعضای این شورا برگزار شد. سعید شجاعی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان در ابتدای این جلسه در گزارشی از آخرین وضعیت این سازمان گفت: تعداد هنرستانها و مراکز علمی ما اعم از دخترانه و پسرانه، نشان دهنده این است که ما باید یک گام بلند برای توسعه و پیشرفت علمی و آموزشی شهرستان داشته باشیم و به سمت جلو حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به سیاستهای موجود که بر پایه توسعه رشته های فنی و حرفه ای، مخصوصاً در رشته های تحصیلی دخترانه استوار است؛ ترویج مهارتهای حرفه ای و عملی در اولویت ما قرار دارد. لذا به دلیل اهمیت جایگاه رشته های حرفه ای و هنرستانی باید در این رابطه برنامه ریزی و کار اجرایی شود.

وی به کاستی های موجود در سطح شهرستان اشاره نمود و گفت: خیرین عزیزی در شهرستان وجود دارند. همچنین ما نیاز داریم که بر تعداد واحدهای نوساز بیفزاییم چرا که بالا بودن قدمت و فرسودگی مدارس از جمله مشکلات و کمبودهای ما محسوب می شود. ولی با این وجود ما در سطح شهرستان از نظر اراضی و زمین با کمبود روبرو نیستیم. به عبارت دیگر ما به عنوان ملاّک بزرگ محسوب می شویم. اما برای تبدیل این اراضی و زمینها به مراکز آموزشی نیاز به حمایت و توجه خاص مسؤولین مربوطه داریم.

وی افزود: در چند سال گذشته در خصوص توسعه اماکن ورزشی گامهای بلندی برداشته شده است. کسب مجوز جهت احداث دو استخر سرپوشیده و توسعه و احداث 3 سالن سرپوشیده ورزشی ویژه دختران در مراکز آموزشی، در دستور کار ماست.

شجاعی در خصوص توسعه اماکن فرهنگی و تربیتی گفت: کانون آیت الله معرفت در شهرک منظریه با 95 درصد رشد نیاز به یک توجه ویژه برای تکمیل دارد که با افتتاح و بهره برداری از آن بخشی از کمبودها و مشکلات اماکن پرورشی و تربیتی شمال شهر ما حل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط فراهم شده در سال گذشته، امسال میدان و فضای وسیعی برای کار و تلاش فراهم شده است. امیدواریم با توجه به تعداد و تراکم جمعیتی دانش آموزان بتوانیم گامی بزرگی را در توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر بخش آموزش و پرورش شهرستان برداریم.

در ادامه احمد حقیقی فرماندار جدید شهرستان نیز گفت: شورای آموزش و پرورش از مهم ترین جلسات رسمی کشور است که می تواند نقش بسیار مؤثری در رشد و شکوفایی شهرستان ایفاء کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران و اعضای این شورا گفت: هیچ یک از ما بدون ورود به جایگاه علم و دانش قادر به کسب مدارج عالی علمی نبوده ایم و جایگاه آموزش و پرورش در نظام و کشور ما یک جایگاه زیربنایی محسوب می شود.

نقش این نهاد، نقش بسیار مهمی است که بعد از انقلاب ما شاهد ارتقاء این جایگاه عظیم علمی در کشور بوده ایم. در زمان قبل از انقلاب به دلیل عدم توجه به این جایگاه، شاهد رشد آن نبودیم.

وی افزود: باید دقت در گزینش افراد، معلمان، مدیران و پرسنل این نهاد در رأس امور باشد و به آن به عنوان یک اصل زیر بنایی نگاه شود. آینده درخشان برای نظام و مملکت ما در گرو معلمین و مدیران خوب و آینده درخشان آموزش و پرورش ماست. باید به این نکته توجه شود که امکانات لازم و موجود ما در خور جایگاه شهرستان 300 هزار نفری و با سابقه درخشان مذهبی و فرهنگی –که به نوعی حسینیه ایران است- وا جایگاه علماء و روحانیون ما هست یا نه؟

فرماندار با اشاره به جایگاه علمی و مذهبی شهرستان خمینی شهر گفت: بایستی قدر و قیمت این شهرستان مذهبی مشخص شود.

ما نیز همه توان و همت خود را مصروف حفظ ارتقاء جایگاه آموزشی و پرورشی که درخور جایگاه شهرستان خمینی شهر به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان باشد، می کنیم.

وی با اشاره به جایگاه مذهبی مردم شهرستان افزود: خمینی شهر دارای جایگاه مذهبی و موقعیت و توان و قابلیتهای بالایی است و دارای مردمی باهوش و با استعدادهای بالا و توانمندیهای مختلف می باشد و یک آموزش و پرورش قوی در خور و جایگاه آن می باشد. با توجه به زحمات و تلاشهایی که در گذشته توسط مسؤولین انجام شده، وظیفه ایجاب می کند این رشد و توسعه علمی و فرهنگی به سطح مطلوب برسد و تشکیل شورای آموزش و پرورش به عنوان یکی از قدمهای اصلی این رشد علمی و فرهنگی در شهرستان محسوب می شود. این جمع به صورت مستمر برای ارتقاء این جایگاه تلاش می کند. باید از تمام عوامل بیرونی به غیر از آموزش و پرورش به حل مشکلات این نهاد کمک شود. فلسفه وجودی این شورا بر افزایش تعامل بین مسؤولین شهرستان برای حل مشکلات آموزش و پرورش است. اعضای این شورا باید با انگیزه و خلوص نیت برای رفع مشکلات در این شورا حاضر و پیگیر مشکلات باشند و امیدوارم بنده هم به عنوان نماینده دولت در شهرستان به حل این مشکلات کمک کنم.

وی به موضوع زمین موجود آموزشی شهر اشاره نمود و گفت: باید با استفاده این سرمایه موجود برای رفع کمبود کلیه مراکز مورد نیاز شهرستان استفاده شود و توسعه اماکن فرهنگی و پرورشی و ورزشی باید در دستور کار ما قرار گیرد.

با توجه به تعداد قابل توجه دانش آموزان شهرستان، نگاه ما باید دید توسعه اماکن ورزشی دانش آموزی جهت توسعه روحیه نشاط و ورزش در بین آنها باشد.