آیت اله جبل عاملی از مفاخر حوزه علمیه قم و از افتخارات این شهر است

ارسال در خبر و گزارش

چهارشنبه پایان سال، سالگرد آیت ا... عبدالجواد جبل عاملی(ره)، مجلس خبرگان، مذاکرات هسته ای، سالگرد رحلت حاج سید احمد خمینی، روز بزرگداشت شهدا از جمله مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر این هفته بیان کرد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در خطبه های این هفته آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی با اشاره به چهارشنبه پایان سال گفت: امسال به خاطر همزمانی با ایام فاطمیه، هم مردم و هم نیروی زحمتکش انتظامی باید در عملکرد خود بیشتر دقت کنند و حرمت این روزها را باید حفظ شود.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت ا... عبدالجواد جبل عاملی(ره) و با اشاره به سالگرد ارتحال این عالم ربانی گفت: این مرحوم از مفاخر حوزه علمیه قم و از افتخارات این شهر است. اگر در روحیات و رفتار و شاگردان وی دقت شود می بینیم که این مرد خیلی بزرگ بوده است.


رحیمی با اشاره به 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: فرهنگ شهادت کارساز بوده و هنوز هم هست. امروز به برکت همین ایثارها و شهادت ها کشور ما در دنیا عظمت و عزت دارد و در خاورمیانه تاثیرگذار است.


امام جمعه خمینی شهر دو وظیفه مهم را در قبال شهدا گوشزد کرد و گفت: یکی اینکه نباید شهدا و خانواده هایشان، جانبازان و آزادگان را فراموش کرد و دوم اینکه فرهنگ فداکاری و شهادت که فرهنگی قرآنی است، باید توسط گویندگان و نویسندگان، معلمان و اساتید و همه به نسل بعدی منتقل گردد و بین جوانان ترویج داده شود.