نپرداختن عوارض، مالیات و قبوض از مصادیق وارد کردن مال حرام در زندگیست

ارسال در خبر و گزارش

نماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت آیت اله رحیمی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه به بهانه روز درختکاری گریزی به تخریب باغات در خمینی شهر زد و گفت: باغات این شهر به منزله ریه استان است اما به صورت غیر مجاز و با سرعتی روزافزون دارد تبدیل به مناطق مسکونی می شود. وی از مسوولان خواست برای حل این معضل با یکدیگر همکاری کنند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش بر وارد کردن مال حلال در زندگی تاکید کرد و نپرداختن عوارض، مالیات و قبوض را از مصادیق مال حرام دانست. وی با اشاره به نام حضرت زهرا (س) در قرآن در آیات مباهله و تطهیر گفت: جایگاه اهل بیت (ع) در دنیا و آخرت مانند سر در بدن است و ما باید با پیروی از سیره اهل بیت (ع) و پیامبر(ص) از تجمل گرایی پرهیز کرده و به دنیا وابسته نشویم.


امام جمعه همچنین با انتقاد از عملکرد مسوولان در سال جاری گفت: مسوولین ما فقط حرف می زنند و در پشت تریبون ها استادانه عمل می کنند اما در عمل پایشان لنگ می زند. امسال تنها چیزی که از مسوولین ندیدم مدیریت جهادی بود.


توصیه به خواهران و برادران برای ثبت نام در حوزه های علمیه، ابراز خرسندی از برگزاری اردوهای راهیان نور در ایام نوروز و...از دیگر سخنان امام جمعه در خطبه های روز گذشته بود.