ولاشان از بن بست خارج می‌شود

ارسال در خبر و گزارش

نامه€Œ درخواست رسیدگی به مرمت برج €Œهای کبوترخانه ولاشان به رئیس€Œ جمهور و هم€Œچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ارسال شده است. رییس شورای شهر درچه با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: در منطقه€Œ درچه 35 برج کبوتر خانه وجود دارد که 22 برج آن در کل مزارع ولاشان قرار دارد و همگی به ثبت میراث فرهنگی رسیده است اما 12 برج کبوترخانه به طور متمرکز در صحرای گارنخود قرار گرفته است.

 

اکبر جزینی با اشاره به تلاش استاندار سابق اصفهان برای توجه€Œ مسوولان به ارزش گردشگری و میراثی کبوترخانه€Œ های ولاشان گفت: در سفر اخیر رئیس€Œ جمهور به اصفهان سه نامه درخواست رسیدگی به برج€Œ ها به رئیس€Œ جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی هم€Œچنین مدیرکل میراث فرهنگی استان داده شد.


وی ادامه داد: برای مرمت برج €Œها حتما باید زمین اطراف آن خریداری شود تا بتوان فضایی پارک مانند در اطراف آن€Œها ایجاد کرد. البته برخی کشاورزان به دلیل آن€Œکه قسمتی از زمین خود را از دست می €Œدهند همکاری نمی€Œ کنند هرچند شهرداری درچه حاضر به خرید زمین€Œ ها برای این امر است.


خیابان ولاشان به زارزان آسفالت شد
جزینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسفالت راه خاکی «ولاشان €“ زازران» اظهار کرد: چون این راه در محدوده مشترک بین دو شهرستان خمینی€Œ شهر و  فلاورجان است ساخت و تکمیل آن به طور مشترک انجام شد.


وی با تأکید بر اینکه شهرداری درچه حاضر به پرداخت همه€Œ هزینه €Œهای این طرح بود هر چند عملی نشد، افزود: حدود 70 میلیون تومان اعتبار از طرف شهرداری درچه برای زیرسازی و 30 میلیون تومان نیز از سوی شهرداری زازران برای روسازی و آسفالت€Œکاری هزینه شده است.


رئیس شورای اسلامی شهر درچه با بیان اینکه این راه، ارتباط ولاشان را با زارزان و نجف€Œ آباد و... تسهیل می€Œ کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه کیفیت آسفالت چندان مطلوب نیست.


برای تکمیل نیم فلکه به مراجع قضایی مراجعه می€Œ کنیم
جزینی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص علت تأخیر چند ساله در ساخت میدان یا همان نیم فلکه معروف در ولاشان گفت: منازل مالکان در این طرح خریداری شده اما فقط یک نفر با وجود اعلام نظر کارشناسی هنوز حاضر به فروش نشده است که در صورت ضرورت با شکایت از وی به مراجع قضایی کار را فیصله می €Œدهیم.


ولاشان از بن بست خارج می€Œ شود
وی در ادامه از تکمیل جاده€Œی آسفالت از چهارراه علامه امینی درچه به سمت ولاشان و عبور از خط معروف صحرای گارنخود خبر داد و گفت: با آسفالت این راه ولاشان به €Œطور کامل از بن€Œ بست خارج می€Œ شود.


رئیس شورای شهر درچه تصریح کرد: البته با سازمان آب منطقه€Œ ای استان برای آسفالت این جاده دچار اختلاف شده بودیم که مشکل برطرف شد،.
جزینی گفت: مقرر شد که مسیر روی لوله که در کنار راه خاکی است جدول کاری شود و هیچگونه خاکریزی و آسفالت€Œکاری روی آن انجام نشود.