ضرورت صدور مجوز فرمانداری ویژه برای خمینی‌شهر

ارسال در خبر و گزارش

امام جمعه خمینی‌شهر خطاب به رئیس جمهور و اعضاء هیئت دولت گفت: با توجه به مجاورت خمینی‌شهر با کلانشهر اصفهان تبدیل فرمانداری خمینی‌شهر به فرماندای ویژه یکی از مهمترین خواسته‌های مسئولین و مردم از هیئت دولت است.

حجت الاسلام عباس رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار کرد: امیدواریم سفر و حضور رئیس جمهور و اعضاء هیئت دولت در استان اصفهان مایه خیر و برکت برای حل مشکلات اصفهان باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به جایگاه مذهبی و انقلابی شهرستان خمینی‌شهر در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و به ویژه در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از دو هزار و 300 شهید و تعداد زیادی ایثارگر و جانباز افزود: بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب خمینی‌شهر فاقد محلی مناسب برای مصلای نماز جمعه است.

امام جمعه خمینی‌شهر با بیان اینکه نماز جمعه خمینی‌شهر در یک سوله با سازه فلزی فرسوده و فاقد ایمنی لازم برای نمازگزاران در حال برگزاری است، افزود: با وجود پیگیری‌های متعددی از سال‌های گذشته تاکنون اقدام جدی برای بازسازی مصلی نماز جمعه انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مصلی نماز جمعه در شأن خمینی‌شهر نمی‌باشد، گفت: متاسفانه در سفرهای دولت‌های گذشته بارها وعده تأمین بودجه لازم برای مصلی داده شد اما اجرا نشد.

رحیمی ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم به صورت عملیاتی دستور تأمین بودجه لازم را برای بازسازی مصلی نماز جمعه خمینی‌شهر را صادر کند.

امام جمعه خمینی‌شهر با بیان اینکه شهرستان خمینی‌شهر برای تقویت مسائل امنیتی و اجتماعی نیاز به توجه بیشتر مسئولین کشور و استان دارد، بیان کرد: از جمله معضلات خمینی‌شهر می‌توان به مهاجرت بی‌رویه بیش از 70 هزار نفر، ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی و تبدیل اراضی کشاورزی و باغات به منازل مسکونی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به تراکم جمعیت و مناطق مهاجرنشین، استقرار و راه‌اندازی دو کلانتری جدید در مناطق جوی‌آباد و شهرک منظریه از فوریت‌های مهم این شهرستان است.

رحیمی گفت: شهرستان خمینی‌شهر با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفری برخلاف شهرهای مشابه کاشان و نجف‌آباد کمتر مورد توجه مسئولین استان قرار گرفته است.

امام جمعه خمینی‌شهر با مقایسه شهرستان خمینی‌شهر با شهرستان‌های کاشان و نجف‌آباد اظهار کرد: این شهرستان از ابعاد مختلف خدماتی، عمرانی و تخصیص اعتبارات مورد تبعیض قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی‌شهر مزین به نام بنیانگذار انقلاب می‌باشد، گفت: پیشنهاد من به اعضاء هیئت دولت و مسئولین استان این است که برای حل مشکلات شهرستان کمیته و یا شورای ویژه تشکیل شود.

رحیمی بر حل مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله مسائل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان تاکید کرد.