بازتابهای راه اندازی فرصت آنلاین- 2

ارسال در خبر و گزارش

 

mojخبرگزاری ایمنا: نخستین سایت خبری شهرستان‌های استان اصفهان تحت عنوان "فرصت آنلاین" به همت شهرداری خمینی شهر راه اندازی شد و از تاریخ 27 فروردین جاری بر خط است.

 

 

به گزارش ایمنا، سردبیر "فرصت آن لاین" در رابطه با این سایت خبری بیان داشت: «خمینی شهر، شهری است که از نظر فاصله بسیار به اصفهان نزدیک است و از سابقه‌ی تاریخی‌ای حدود 2000 سال بهره می برد اما این شهرستان با این سابقه متاسفانه از هیچ گونه رسانه‌ای بهره‌مند نبود تا اینکه چندی پیش به همت شهرداری خمینی شهر دو هفته‌ نامه‌ی "فرصت" راه اندازی شد و بعد از یک سال و اندی با توجه به اینکه احساس کردیم می طلبد که خمینی شهر از یک رسانه‌ی به روز بهره ببرد "فرصت آن لاین" را راه اندازی کردیم که هم اکنون از طریق شبکه جهانی اینترنت برای تمامی مردم جهان قابل دسترسی است.».

محسن حیدری‌فرد با تاکید بر اینکه فرصت آن لاین به منظور به روز بودن خبرهای شهرستان خمینی شهر ایجاد شده اظهار داشت: «فرصت آن لاین تجربه‌ای تازه در کشور است و ما تصميم هم نداریم که فقط آنچه در دو هفته نامه‌ی فرصت انعکاس می‌یابد بر روی سایت هم قرار بگیرد و نمی توان گفت که کدام اصل و فرع کدام است؛ برای ما هر دو اصل است. منتهی "فرصت آن لاین" دایره‌ی وسیع‌تری دارد و ما مهم‌تر از آنچه در دو هفته نامه‌ی فرصت درج می‌شود در "فرصت آن لاین" هم انعکاس می دهیم تا مخاطب بتواند از این مطالب هم بهره ببرد اما چون بسیاری از اخبار در فاصله‌ی زمانی انتشار دو هفته نامه ارزش خبری خود را از دست می دهند لذا برای این اخبار بهترین مکان درج "فرصت آن لاین" است.».

وی با اشاره به اینکه "فرصت آن لاین" نگاهي به تحولات كشور و استان هم خواهد داشت گفت: «مسلماً رسانه آن لاین نیاز به تحلیل دارد و لذا در مسير توسعه تلاش خواهيم كرد تحليل هاي به روز از وقايع مهم كشور، استان و شهرستان خميني شهر به مخاطبان ارائه دهيم.».

حیدری فرد در رابطه با چگونگی تعامل "فرصت آن لاین" با مخاطبان خویش تصریح کرد: «در حال حاضر و در صفحه‌ی اول سایتمان یکی از سرویس‌ها را با نام مخاطب‌های آشنا تعریف کردیم که علاوه بر انعکاس نامه‌ها و تماس‌های مردمی، افراد می توانند در آن اقدام به ارسال مطالب خود کنند و در صورت تایید در سایت منتشر شود همچنین در سایت امکان عضویت هم وجود دارد ضمن اینکه بستر خیلی مهمی که ما به آن اهمیت می دهیم و حتی یک لینک جداگانه در سایت به آن اختصاص داده‌ایم نظر بازدید‌کنندگان است و حتی نظرات تند و انتقادی‌ای هم که مطرح می‌شود انعکاس می‌یابد چرا كه راهبرد ما مخاطب محوری است.».

سردبير دوهفته نامه فرصت خميني شهر با تاکید بر این نکته که فرصت با وجود اینکه رسانه‌ی منتسب به شهرداری خمینی شهر است به تملق از آن نمی پردازد اذعان کرد: «یکی از توفيقات "فرصت" این بوده که مسئولان شهرداری خميني شهر نسبت به انتقاداتی که از آن‌ها می شود سعه‌ی صدر دارند و با اینکه از قبل می‌دانند چه مطالبی منتشر می شود ممکن است طلب کنند که انتقادات به مسئولان دیگر تعدیل شود اما در مورد خودشان تا به حال چنین درخواستی نداشته‌اند و بايد از اين سعه صدر بخصوص در مورد شخص شهردار خميني شهر تشكر كرد».

حيدري فرد تصريح كرد: فرصت و فرصت آنلاين متعلق به همه‌ی مردم است نه یک نهاد خاص و با اینکه شهرداری از آن حمایت می کند هیچ وقت از ما نخواسته‌اند که از آن انتقاد نکنیم یا فقط تعریف کنیم؛ ما فقط در نشریه و سایت یک صفحه و لینک مربوط به شهرداری داریم که در آن هم ممکن است انتقاد کنیم.».

گفتنی است دو هفته‌ نامه‌ی فرصت در پنجمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان عنوان برترین رسانه را بین هفته نامه‌ها و دو هفته نامه‌ها کسب کرد و پایگاه اینترنتی آن نیز به www.forsatonline.ir و www.forsatnews.ir از طریق شبکه جهانی اینترنت قابل دسترسی است.

شایان ذکر است این خبرگزاری در پایان خبر لینکی با نام فرصت آنلاین قرار داده است.