آخرين خبرها از انحلال شوراي اسلامي روستاي اصغرآباد

ارسال در خبر و گزارش

asgharaabadasgharaabad1فرصت آنلاين: روز گذشته نماينده مردم خميني شهر از منحل شدن شوراي اسلامي روستاي اصغر آباد شهرستان خميني شهر بواسطه تخلف هاي متعدد از سوي اين شورا خبر داد. 'سيد محمد جواد ابطحي' در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: در پي بروز 14 تخلف از سوي شوراي اسلامي روستاي اصغرآباد خميني شهر،‌ اين شورا از سوي هيات حل اختلاف استانداري اصفهان منحل شد. وي البته اشاره اي به موارد تخلف اين شورا نكرد.

نماينده خميني شهر همچنين افزود:‌ روستاي اصغر آباد با هفت هزار نفر جمعيت، پيشنهاد تبديل به شهر را از سالها قبل دارد اما طبق قانون، لازمه تشكيل يك شهر جمعيت 10 هزار نفري است. ابطحي افزود:‌ حتي تبصره هاي قانوني تبديل شدن روستا به شهر نيز شامل روستاي اصغرآباد نمي شود.

درباره اين مسئله، شریعتی رئیس شورای روستای اصغرآباد در گفتگو با فرصت آنلاين گفت: ما یک حساب قرض الحسنه برای شورا باز کرده بودیم و کمکهای مردم به روستا در این حساب واریز می شد. با فرمانداری هم در این زمینه مکاتبه کرده بودیم که در این زمینه جوابی به ما نداده بودند. وی ادامه داد: این یکی از مواردی است که باعث اعتراض فرمانداری شده به طوری که تا 10 روز آینده به ما فرصت داده شده تا مدارک و مستندات خود را ارائه دهیم. جاری عضو شورای اسلامي اصغرآباد هم ضمن تایید این موضوع، فرصت داده شده به شورا را یک ماه اعلام کرد و گفت: درباره این موضوع یک ماه به ما فرصت اعتراض داده شده و اعضای شورای روستای اصغرآباد به دنبال جمع آوری مستندات لازم برای دفاع از خود هستند.

حجازی دیگر عضو شورا هم ضمن انتقاد از انحلال شورا و اعلام رسمی آن گفت: در تاریخ هفتم فروردین امسال انحلال شورا را به ما اعلام کردند و ما هم مانند بقیه مردم این خبر را در مسجد و از زبان معاون فرماندار شنیدیم. یک ماه هم به ما فرصت دفاع داده شده که متاسفانه پیش از آنکه ما مستندات خودمان را ارائه و از خودمان دفاع کنیم شورا را منحل کرده و به طور رسمی هم اعلام کردند. وی در ادامه علت این انحلال را مواردی جزیی مانند خرید تانکر آب برای آب پاشی خیابان و ... اعلام کرد.

نوربخش بخشدار خمینی شهر در خصوص علت این انحلال گفت: شورای اصغرآباد در موارد متعددی مرتکب تخلف شده بود و بر همین اساس شورا منحل گردید. وی ادامه داد: اقدامات این شورا باعث شده بود که دیگر شورا در بین مردم جایگاه مناسبی نداشت، از طرف دیگر بین اعضای شورا اختلافات درونی زیادی شکل گرفته بود.

بخشدار تصریح کرد: فعلاً فرمانداری خمینی شهر وظایف این شورا را انجام می دهد و از طرف فرمانداری دهیار تعیین خواهد شد. در صورتی که اعضای شورا بتوانند مدارک مستند ارائه دهند حکم انحلال لغو می شود در غیر این صورت انتخابات شورای اصغرآباد در تاریخ 12 اسفند سال جاری و همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار و اعضای جدید جایگزین خواهند شد.