تفکر ما باید منطبق با تفکر امام حسین (ع) باشد

ارسال در خبر و گزارش

وی با اشاره به درس های زیارت عاشورا گفت: در دو فراز از این زیارت می خوانیم «انّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم و حَربٌ لِمَن حارَبَکُم» یعنی امام حسین(ع) من موضعم را روشن می سازم. من با شما همراهم و با دشمنتان می جنگم. اگر با زبان بگوییم و در عمل غیر از این باشد یعنی به امام دروغ گفته ایم. در حالی که همه چیز زندگی باید منطبق با تفکر امام حسین(ع) گردد. وی با تاکید بر زندگی حسینی داشتن گفت: کسی نمی تواند بگوید من امام حسین(ع) را دوست دارم ولی عروسی یزیدانه همراه با رقص مختلط و لهو و لعب برگزار کند. مگر می شود در خمینی شهر این قضایا وجود داشته باشد؟ اینها با تفکّر امام حسین(ع) سازگار نیست. تفکر، اندیشه و زندگی را اصلاح باید کرد.


رحیمی با اشاره به سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، حقوق بشر واقعی را در اسلام دانست و گفت: در اسلام مسلمانان با هم برادرند و به هم خیانت نمی کنند، یکدیگر را خوار و ذلیل نمی کنند. در روایات خون و مال و آبروی مسلمان بسیار محترم شمرده شده که باید حفظ گردد. حقوق بشر واقعی در اسلام است نه در جای دیگر.


خطیب جمعه خمینی شهر ادامه داد: این اعلامیه جهانی حقوق بشر که در سازمان ملل متحد نوشته و تصویب کرده اند، برای این است که مردم را گول بزنند و کشورهای قدرتمند و مستکبر هر کاری می خواهند بکنند؛ مانند قضیه اسرائیل که اصل وجود آن مخالف سازمان ملل است و تاکنون بیش از 10 قطعنامه علیه اسرائیل تصویب شده ولی توسط آمریکا وتو شده و اجرا نمی شود.


نماینده ولی فقیه با اشاره به 19 آذر 1363 سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب اسلامی گفت: با اینکه این شورا هنوز فعال است، متاسفانه معضلات فرهنگی هر روز بیشتر می گردد چه در دانشگاه ها و مدارس و دیگر اماکن. همه باید کمک کنند تا بحث فرهنگی به جای خوبی منتهی گردد نه اینکه هر کس به نام کار فرهنگی کاری بکند که در شان جمهوری اسلامی نباشد.