تلاش می کنیم تا پایان سال، طرح به هنگام سازی کدهای پستی شهر خمینی شهر را اجرا کنیم

ارسال در خبر و گزارش

 محمدعلی قربانی با اشاره به اینکه پیمانکار مربوطه مشخص شده و کار در سه مرحله اجرا خواهد شد، افزود: به هنگام سازی کدهای پستی از سال 85 به طور مقطعی آغاز شد و از سال 88 به دلیل نبود اعتبارات متوقف ماند و اکنون با پیگیری های آقای صرامی نماینده مجلس اعتبارات لازم جذب شده و از آبان ماه مجددا با کدگذاری برای ساختمان های منظریه که ساکنانش درخواست ها و شکایت های مکرری داشته اند، شروع می شود. وی ادامه داد: پس از منظریه به سراغ محلات دستگرد، جوی آباد، دوشاخ، کوه کوچک و همچنین دیگر شهرها خواهیم رفت. قربانی قول اجرای این طرح تا پایان امسال را داد و گفت: طرف اصلی ما برای انجام این کار شهرداری است. شهرداری باید نقشه ها را در اختیار ما بگذارد و بر کار نیز نظارت داشته باشد. وی با ذکر این نکته که در خیلی از شهرها ساختمان های ساخته نشده دارای کد پستی است، گفت: این در حالی است که شهر ما از این نظر بسیار عقب است و در واقع شهرداری چندان این موضوع را جدی نمی گیرد. اگر شهرداری و اداره دارایی با ما همکاری کنند یعنی مثلا شهرداری نقشه ها را در اختیار ما بگذرد و اداره دارایی هم یکی دو ماه به مردم فرصت بدهد، کار به بهترین نحو انجام خواهد شد.


توزیع پاکت های سهام عدالت شاخص ترین اقدام اداره پست در سال جاری
رییس اداره پست شهرستان از توزیع پاکت های سهام عدالت به عنوان شاخص ترین اقدام سال جاری اداره پست یاد کرد و گفت: اداره پست با همکاری فرمانداری، اداره کار و همچنین سهام عدالت توانست از میان 5 شهرستان استان این اقدام را به بهترین نحو انجام بدهد به گونه ای که از نماینده مردم در مجلس لوح تقدیر دریافت کرد و این در حالی بود که شهرستان های دیگر این کار را در چند مرحله انجام دادند. وی ادامه داد: 5 هزار سهام برای شهرستان در نظر گرفته شده که از بین آنها که ثبت نام کرده اند کسانی که نشانی شان صحیح بوده به دستشان رسیده و آنها که سهام خود را دریافت نکرده اند باید به اداره کار، سهام عدالت و یا سایت مربوطه مراجعه نمایند.


محمدعلی قربانی میزان مرسولات صادره از شهرستان (بدون احتساب درچه) از مهرماه 92 تا مهرماه 93 را 175 هزار و 563 مورد عنوان کرد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش چشم گیری داشته است. وی در ادامه از ورود 221 هزار مرسوله در همین مدت زمان به خمینی شهر نیز خبر داد.


رییس اداره پست تعداد دفاتر خدمات ارتباطی شهری خمینی شهر را 18، روستایی را 6 و تعداد نمایندگی های روستایی را 2 تا اعلام کرد و افزود: 3 باجه دولتی نیز در شهرستان فعال است.


از عکس های شهدا، خیرین و مفاخر شهرستان تمبر تهیه می کنیم
قربانی با بیان این نکته که اردیبهشت ماه امسال از تمبر امامزاده سید محمد رونمایی شد، ادامه داد: می توانیم از عکس های شهدا، مفاخر و خیرین شهرستان نیز تمبر تهیه کرده و آن را به خانواده هایشان ارائه بدهیم. وی همچنین از امکان ایجاد تمبر شخصی برای متقاضیان خبر داد و با اعلام اینکه چند مجموعه دار بزرگ تمبر در خمینی شهر داریم، اضافه کرد: اداره پست با کسانی که علاقه دارند مجموعه تمبر داشته باشند، همکاری می کند. رییس اداره پست با اشاره به اینکه در چند سال گذشته جمع آوری انواع تمبر یکی از تفریحات سالم به شمار می آمد، ادامه داد: به آموزش و پرورش پیشنهاد داده ام که دانش آموزان را برای بازدید به اداره پست بیاورند و آنها را تشویق به جمع آوری تمبر کنند.


قربانی در ادامه با تاکید بر اینکه اداره پست فقط نامه رسان نیست، از همکاری با ناجا، ایجاد امکان خرید اینترنتی خصوصا خدمات اینترنتی شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی و همچنین همکاری با بخش خصوصی مثل سنگبری ها که می توانند از سرویس های لجستیک جهت ارائه نمونه کار به سراسر کشور استفاده کنند، به عنوان دیگر خدمات اداره پست به شهروندان نام برد.


وی در پایان از مردم خواست که از ابتدای آبان ماه که ماموران آنها از ساعت 8 صبح تا 5 عصر به درب منازل رجوع می کنند همکاری لازم را با آنها داشته باشند و با ارائه اطلاعات صحیح به اجرای درست این طرح کمک نمایند. وی همچنین به مردم توصیه کرد که کد پستی و کد ملی خود را همیشه همراه خود داشته باشند.
رییس اداره پست در پایان تاکید کرد که در اتاقم همیشه به روی مراجعین باز است و رییس دفتر و منشی ندارم و افتخار می کنم که بتوانم برای مردم کاری انجام بدهم.