با نوشته ها و سخنرانی ها در شهر التهاب ایجاد نکنید

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های روز جمعه 25 مهرماه گفت: اگر حرفی دارید بنشینید در جلسات با هم گفتگو کنید. اگر مسوولی اختلاف شخصی دارد از طریق مراجع قضایی و شورای تامین و فرمانداری به آنها رسیدگی شود. فضای شهر نباید آلوده گردد. در فضای آرام است که می توان دین را حفظ نمود و کار عمرانی کرد. من به شما نصیحت می کنم حد و حدود و شرایط زمان کنونی و حساسیت های فعلی موجود نظام و کشور را در نظر بگیرید.


نماینده ولی فقیه در خمینی شهر به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: هیئات کسانی را به سخنرانی و مداحی دعوت کنند که در راه ولایت و اهلبیت(ع) باشند؛ در خط نظام و انقلاب باشند. مجالس امام حسین(ع) باید همراه با موعظه و وحدت آفرین و بصیرت زا باشد. مجلسی باشد که خود امام زمان(عج) هم حضور داشته باشد. حرام است از کسانی دعوت کرد که نظام را تضعیف می کنند.


استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که آیا کارهای ما در ماه محرم مخالفان و دشمنان را جذب می کند یا خیر؟ به برخی احادیث و روایات اشاره کرد و گفت: امام دستور می دهد که با مردم حتی با مخالفان حرف خوب بزنید، فحش ندهید. برخی همین حرف ها را زدند که بغض و کینه شیعیان را برداشته اند. زبانتان را نگه دارید و هر چیزی را نگویید. حرف زشت، دشنام، تهمت و دروغ نگویید و توهین نکنید. وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم از حرف و سخنان زشت و توهین کردن به دیگران پرهیز کنیم، گفت: ما اجازه نداریم به اقوام دیگر اهانت کنیم. همه اقوام و مذاهب از نظر اسلام قابل احترام‌ هستند.


خطیب جمعه خمینی شهر تقویت رهبری را از اوجب واجبات و تضعیف او را از محرّم ترین محرّمات دانست و گفت: در این کشور هیچ مسوولی به اندازه مقام معظم رهبری مردم را آگاهی نبخشیده و راهنمایی نکرده است.
وی با اشاره به اینکه بعضی از خرافات باعث تضعیف اعتقادات و شادی دشمنان اهل‌بیت (ع) و دین اسلام می‌شود، گفت: بعضی از روایات و احادیث نقل‌قول شده جعلی از ائمه اطهار (ع) اهانت به ایشان بوده و دروغ است.