گزارش نشست حسین رحیمی یکی از اعضای شورای شهر با اهالی محله اندان در مسجد امام خمینی

ارسال در خبر و گزارش

و به نقد و بررسی حضور یک‌ساله‌ وی در شورا و پاسخ به سوالات حضار پرداخته شد. رحیمی در ابتدا طی سخنانی به سختی کار در خمینی‌شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت که در خمینی‌شهر، تراکم جمعیت زیاد و مساحت کم و درآمد ناچیز و وجود مشکلات متعدد و مطالبات فراوان، کار را بر شهرداری سخت کرده است. رحیمی از کاهش شدید اعتبارات دولتی برای شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت که طبق مصوبه‌ مجلس از دهه 60 ، شهرداری‌ها خودگردان شده‌اند و اکثر درآمد شهرداری از مردم تامین می‌شود. وی به تخصیص مبلغ یازده میلیارد تومان توسط دولت برای شهرداری خمینی‌شهر جهت رفع عوارض آلایندگی پالایشگاه و نیروگاه اشاره و اضافه کرد که از این مبلغ حتی یک ریال هم به شهرداری خمینی‌شهر پرداخت نشد بدین بهانه که این واحدهای صنعتی مجهز به فیلتر شده‌اند و آلایندگی ندارند و دیگر نیازی به پرداخت عوارض نیست!!!!

 

حسین رحیمی با اشاره به وجود دانشگاه صنعتی اصفهان در اراضی خمینی‌شهر گفت: این دانشگاه به علت عوارض ساخت و سازهای خود بیش از 60 میلیارد تومان به شهرداری خمینی‌شهر بدهکار است که تاکنون پرداخت نشده است.


وی با اشاره به افزایش هزینه‌های دریافتی توسط شهرداری و بیمه و سازمان نظام مهندسی از مردم گفت که تلاش‌های زیادی در راستای کاهش وجوه دریافتی از مردم شده و البته درآمد شهرداری هم به حداقل رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر گفت: شهرداری برای اداره‌ شهر فعالیت شبانه روزی دارد و با وجود تمامی مشکلات، خدمات قابل توجهی را نیز ارائه داده است و عزم جدی برای خدمت به مردم دارد. وی از مردم درخواست کرد که شهرداری را از خود بدانند و به آن اعتماد داشته باشند.


این عضو شورای شهر با اشاره به اصلاح قانون 101 شهرداری در مجلس، تاکید کرد که مردم در خرید و فروش‌ها و معاملات و تنظیم قولنامه‌ها نهایت دقت را بنمایند تا در خصوص عوارض تفکیک به مشکل برخورد نکنند و بهتر است که در این خصوص با مشورت قبلی با شهرداری اقدام کنند.


وی در ادامه به تعدادی از سوالات حضار در مورد درآمد شهرداری‌ها، علت تفاوت درآمد شهر شاهین شهر با خمینی‌شهر و نبودن فضای سبز در محله اندان و خاکی بودن کوچه‌های محل پاسخ داد.

رحیمی سایر فعالیت‌های انجام شده و طرح‌ها و برنامه‌های درحال پیگیری را اینگونه اعلام کرد:


• اقدام در راستای اصلاح نقطه کور ترافیکی انتهای خیابان مدرس و تخریب منزل مسکونی واقع در ابتدای کوچه خورشید تا چند روز آینده و احداث میدانی بزرگ در انتهای خیابان مدرس در آینده


• پیگیری‌های متعدد جهت آزادسازی روبروی خانه‌ مجیر و احداث پارکینگ خیابان مدرس


• پیگیری ایجاد خط اتوبوس‌رانی در خیابان شهید فهمیده


• پیگیری روشنایی خیابان شهید فهمیده و قول مساعد نماینده‌ مجلس در این رابطه


• تخریب خانه‌های مخروبه‌ای که موجب سلب آسایش از مجاوران آن شده است که در دو سه نقطه تخریب شده و مابقی در حال پیگیری است.


• نامگذاری کوچه‌ها و معابر خیابان شهید فهمیده


• پیگیری احیای جوی‌های آب و تخریب پل‌های غیر اصولی بر روی جوی‌ها


• آذین‌بندی خبابان‌های شهر و از جمله خیابان مدرس


• پیگیری قطعی برق قسمتی از شهر و از‌ جمله بخشی از خیابان شهید فهمیده و خیابان مدرس


• حل شدن بخشی از مشکل کمبود فشار آب در خیابان شهید فهمیده و پیگیری رفع این مشکل در مابقی این خیابان و به طور کلی رفع مشکل کمبود فشار آب


• تلاش در جهت آزادسازی ادامه خیابان شهیدان موسوی