زمین مسجد مسکن مهر در انتظار کلنگ اداره راه و شهرسازی

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت، علی رغم قول و قرار ها اما پس از گذشت چند ماه هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته و بنا به گفته ساکنان، نماز جماعت یا در یکی از واحدها انجام می شود و یا در ساختمان کوچکی که به اندازه 20 دقیقه با مجموعه فاصله دارد. رییس اتحادیه تعاونی های مسکن مهر در این باره می گوید: متولی ساخت مسجد، مدرسه، فضای سبز، خانه بهداشت و... در مجموعه مسکن مهر اداره راه و شهر سازی است. سلطانی در ادامه با تاکید بر اینکه اکثر قریب به اتفاق واحدها تحویل مالکان شده و جمعیت زیادی در این مجموعه ساکن هستند، گفت: در حال حاضر نماز جماعت یا داخل یک زیرزمین برگزار می شود و یا داخل ساختمانی که ویژه امداد جاده ای بوده و فاصله زیادی تا واحدهای مسکونی دارد و اصلا مناسب نماز جماعت نیست. وی از مراجعه مکرر ساکنان به اتحادیه برای پیگیری ساخت مسجد خبر داد و افزود: حرف آخر اداره راه و شهرسازی شهرستان و اداره کل در استان این است که از طریق نامه نگاری با تهران پیگیر این موضوع هستیم.


امام جمعه: اداره راه و شهر سازی باید ساخت مسجد مسکن مهر را در اولویت قرار بدهد
امام جمعه خمینی شهر نیز با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی ساخت واحدهای تجاری این مجموعه را آغاز کرده می گوید: اکیدا از مسوولان می خواهیم که به احداث مسجد این مجموعه اولویت بدهند و تا پیش از اینکه سال 93 به پایان برسد اقداماتی در این زمینه انجام بدهند. آیت اله رحیمی افزود: ما چگونه می خواهیم فرزندانمان را از خطرات ماهواره و دیگر آسیب های اجتماعی در امان نگه داریم وقتی که یک مسجد برای برگزاری نماز جماعت و جلسات مذهبی نداریم. وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی طبق تعهداتی که دارد باید ضمن تامین زمین مسجد هزینه ساخت آن را نیز تامین نماید و آن را به دست پیمانکار بسپارد. امام جمعه در پایان با اشاره به اینکه مسجد مجموعه پردیسان نیز هنوز احداث نشده گفت: اداره راه و شهرسازی زمینی را برای مسجد اختصاص داده که مناسب نیست و ساکنان مجموعه زمینی دیگر را در نظر گرفته اند که اداره حاضر به تحویل آن نمی باشد و همین اختلافات باعث شده احداث مسجد به تعویق بیفتد.


رییس اداره راه و شهرسازی: به محض صدور مجوز از تهران عملیات احداث مسجد را آغاز می کنیم
رییس اداره راه و شهر سازی اما دراینباره می گوید: طبق بخشنامه ای که از وزارتخانه آمده آن دسته از طرح های مسکن مهری که تا تاریخ 25 شهریور سال 92 هنوز آغاز به کار نکرده دیگر انجام نخواهد شد اما ما علی رغم این مصوبه، با مستند سازی پیگیر اخذ اعتبارات هستیم. اسلامی ادامه داد: مبلغ 800 میلیون تومان اعتبار برای احداث مسجد مورد نیاز است که با تلاش های نماینده مجلس 500 میلیون تومان آن تخصیص یافته است. ما منتظر اخذ آخرین مجوز از تهران هستیم و به محض اینکه مجوز صادر شود عملیات را شروع خواهیم کرد.


وی در رابطه با واحدهای تجاری این منطقه نیز گفت: تعداد واحدهای تجاری 14 باب است که 8 باب آماده بهره برداری است و 6 باب دیگر هنوز عملیاتی نشده است. اسلامی همچنین راجع به فضای آموزشی این مجموعه خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت و برای جلوگیری از سرریز دانش آموزان این منطقه به مدارس منظریه، دو مدرسه 9 کلاسه برای این مجموعه در نظر گرفته ایم که با تلاش نماینده مجلس مبلغ یک میلیارد تومان به آن تخصیص یافته است.


رییس اداره راه و شهر سازی در ادامه با اشاره به اینکه در همه جای کشور مساحت زمین در نظر گرفته شده برای مسجد مسکن مهر 350 متر است، گفت: مسجد مسکن مهر خمینی شهر 705 متر در نظر گرفته شده است.


اسلامی همچنین در پاسخ سوال خبرنگار فرصت راجع به مسجد مجموعه پردیسان گفت: زمینی که ساکنان مجموعه پردیسان تمایل به ساخت مسجد در آن دارند، کاربری فضای سبز دارد و به راحتی قابل تغییر کاربری نیست و این اداره زمینی دیگر را برای احداث مسجد در نظر گرفته که چون با مجموعه فاصله زیادی دارد از نظر ساکنان، مناسب احداث مسجد نمی باشد.