حجاج خانه خدا سفیران کشور و سفیران علی ابن ابیطالب (ع) هستند

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله رحیمی با انتقاد از وضعیت باغ تالارها به نیروی انتظامی، دستگاه قضا و اداره فرهنگ و ارشاد برای رسیدگی به این اوضاع هشدار جدی داد.


وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز سفر حجاج بیت ا... الحرام اشاره نمود و خطاب به ایشان گفت: شما سفیر جمهوری اسلامی و سفیر علی بن ابیطالب(ع) هستید. متاسفانه وهابیون بر خانه خدا و رسولش(ص) مسلطند. آنجا که می روید حواستان باشد، اهلبیت(ع) راضی نیستند که کاری کنید که وهابیون اذیت کنند و دشنام بگویند. مثلا در قبرستان بقیع با صدای بلند زیارت نخوانید یا هر چیز را نبوسید و راضی نشوید شیعه را دشنام دهند. اعمالی را که واجب نیست علنا انجام ندهید. می توانید در هتل انجام دهید. استاد حوزه و دانشگاه همچنین به زائران حریم کعبه توصیه کرد که از بازارهای عربستان خرید نکنند تا پولشان به جیب وهابی ها نرود. وی در ادامه از حاجیان آینده خواست از ریخت و پاش در هنگام بازگشت از سفر معنوی حج اجتناب کنند و در عوض پولشان را صرف امور فرهنگی و خرید کتاب نمایند.


امام جمعه در ادامه ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) با اشاره به روایتی از این امام بزرگوار خطاب به حضار و خصوصا جوانان گفت: بروید دین خدا را بشناسید، زیرا کسی که دین شناس نیست اشتباهاتش بیشتر از کارهای خوبش است. چون دین را نمی شناسد گمان می کند کار خوبی می کند مثل بعضی ها که برخی عزاداری ها را انجام می دهند و فکر می کنند درست است درح الی که اگر برایشان گناه ننویسند یقینا اجر و ثوابی ندارد. چون دین را نمی شناسند و حاضر نیستند بفهمند، اشتباه می کنند و فکر می کنند کار درستی است.


وی در این باره افزود: بعد از امام راحل(ره) در زمان حاضر به غیر از مقام معظم رهبری کسی نیست که به زیبایی، مسائل را تجزیه و تحلیل کند. ایشان تذکر می دهد ولی گوش شنوا لازم است. اگر مردم و دولتمردان این تذکرات را به کار می بستند، یقینا وضع ما بهتر از این می شد و مشکلات حل می گشت.
آیت اله رحیمی در پایان، سال روز 17 شهریور را گرامی داشت و گفت: این روز باید زنده نگه داشته شود.