3G به زودی به خمینی شهر می آید

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین مدیرعامل شرکت مخابرات استان در گفتگو با روزنامه مردم سالاری گفت: این اجازه از سوی وزیر ارتباطات برای استان اصفهان صادر شد و گام نخست آن در شهر اصفهان در حال اجراست. حسین کشایی ارائه پهناي خوب موبايل نسل سوم را يکي از مزيت‌هاي اين سرويس عنوان کرد و تصريح نمود: ارتباط اين سايت در اصفهان با هسته مرکزي سوئيچ نسل سوم، از طريق فيبر نوري وساير شهرها از طريق راديو برقرار مي‌شود.


وي گفت: مشترکان براي فعال سازي اين شبکه نيازي به تعويض سيم کارت ندارند و در صورتي که در گذشته از سرويس GPRS استفاده مي‌کردند مي‌توانند به راحتي از اين شبکه استفاده کنند.


کشايي ادامه داد: مشترکاني که داراي سرويس GPRS نيستند مي‌توانند از چند طريق از جمله مراجعه به سايت همراه اول WWW.MCI.IR، تماس با شماره 9990، ارسال پيام بدون عنوان به شماره 80008 و شماره گيري *111 #، موبايل نسل سوم را فعال سازي کنند.

 

نسل سوم شبکه تلفن همراه چیست؟
نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ۳ جی (3(G روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم می‌باشد. ۳ جی برخلاف جی‌اس‌ام که قادربه انتقال صدا و اطلاعات بود، با سرعت بالاامکان انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد.


ژاپن اولین کشوری است که از شبکه ۳G به صورت گسترده و تجاری در اولین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱، استفاده کرد.


در ایران شرکت رایتل ،ایرانسل و همراه اول در حال ارائه خدمات نسل سوم شبکه تلفن همراه به صورت محدود می‌باشند. سرعت اینترنت در نسل سوم تلفن‌های همراه حداکثر به ۴۲ Mbps می‌رسد ولی در ایران تابع قوانین وزارتخانه مربوطه است.