مجموعه گردشگری واحه (ورزنه)

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازاداره روابط عمومی و امور فرهنگی میراث استان اصفهان مشاور اجتماعی استاندار اصفهان در آیین گشایش مجموعه گردشگری و کویر نوردی در منطقه نمونه گردشگری تالاب گاوخونی گفت: گردشگری توام با اصول دین و پایبندی به اصول ارزشی دین همراه با تفریح سالم برای گردشگران مورد تاکید می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا صادق زاده با اشاره به اینکه گردشگری موجبات شکوفایی و رشد اقتصادی این منطقه را به دنبال خواهد داشت، افزود: مردم منطقه شرق اصفهان و همچنین مسوولان شهری در این منطقه در کنار بخش خصوصی قرار گرفته اند.


در این مراسم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز نظام مند شدن تفریحات کویر نوردی در استان اصفهان را از دستاوردهای سرمایه گذاری در کویر شرق اصفهان دانست.


محسن مصلحی تصریح کرد: زیر ساخت های ایجاد شده در این منطقه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی صورت گرفته است.


وی با اشاره به اینکه تا کنون در استان اصفهان حرکت برنامه ریزی شده ای برای سامان دادن تفریحات ویژه کویر نوردی انجام نشده بود، افزود: همه مسوولان باید برای توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری همت کنند.


گفتنی است مساحت زمین این طرح 100 هزار متر مربع بوده و در آن 11 هزار و 159 متر ساخت شده است و بزرگترین واحد گردشگری کویری ایران است که به لحاظ ابعاد و وسعت قابل قیاس با کویر کشورهای قطر و امارات است.


از جمله امکانات آن دو رستوران با ظرفیت 840 نفر، یک سالن کنسرت روباز با ظرفیت یک هزار و 800 نفر، یک شربت خانه با ظرفیت حدود 300 نفر، 15 سوییت اقامتی با ظرفیت تکمیلی 120 نفر، تعمیرگاه، پمپ بنزین، رصد خانه، پیست شترسواری، پیست موتورسواری، کمپینگ، باشگاه هواپیمای تفریحی، پینت بال، باشگاه تیراندازی، مجموعه آب درمانی و باغ انار است.


این مجموعه گردشگری در 110 کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد و نزدیک ترین منطقه شهری به آن گردشگری شهر تاریخی ورزنه است.