برای نوسازی هر دستگاه اتوبوس و کامیون به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز، حسینعلی شمعانیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند تسهیلات بالای دولتی و با کارمزد پایین است.
وی با بیان اینکه معدودی از ناوگان باربری استان اصفهان حدود ۳۵ سال عمر دارند، نوسازی این ناوگان را نیازمند تسهیلات بالای دولتی و با کارمزد پایین دانست و افزود: بیشتر این ناوگان را رانندگان و به صورت خویش‌فرمایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و آورده رانندگان برای نوسازی ناوگان اتوبوس و کامیون ناچیز است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان اضافه کرد: برای نوسازی هر دستگاه اتوبوس و کامیون به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
شمعانیان در ادامه صدور مجوز برای امداد خودرو، احداث ۶ پارک ترافیک و کنترل‌های محسوس و نامحسوس در جاده‌ها را از جمله اقدامات انجام شده در خصوص هوشمندسازی جاده‌ها برشمرد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت سرعت برای این اداره کل هدفگذاری شده است، افزود: در صورت تامین اعتبار لازم برای نقاط پرحادثه و گردنه‌ها حداقل بیش از ۱۰۰ نقطه استان نیاز به تجهیزات هوشمندسازی راه‌ها دارد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان به روند رو به کاهش آمار فوتی‌های تصادف اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه راه‌ها در ۷ ماهه امسال آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری و برون شهری ۱۰ درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهر‌ها رخ می‌دهد بنابراین اصلاح و تعمیر زیرساخت‌های جاده‌ای و کنترل ساخت و ساز در این محدوده‌ها باید با کنترل بیشتری انجام شود.
شمعانیان تعمیرات اساسی و نگهداری پاسگاه‌های پلیس را از وظایف اداره کل حمل و نقل استان دانست و بیان داشت: یک پاسگاه پلیس راه در محور اصفهان-نائین که در کنارگذر نائین قرار دارد به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به هوشمندکردن راه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم این اداره کل هوشمند کردن راه‌ها است که طی سالیان متمادی بیش از ۱۸ مورد هوشمندسازی از قبیل نصب ۲۰ دوربین‌ سنجش سرعت‌ و دوربین‌های نظارتی در راه‌ها، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش عابران پیاده و متورسیکلت‌سواران، اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران و.. انجام شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با بیان فعالیت‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان اضافه کرد: احداث شهرک حمل و نقل در زرین‌شهر، خمینی‌شهر و اصفهان در دستور کار این اداره کل قرار دارد که به زودی زمینی برای احداث این شهرک در شمال اصفهان واگذار می‌شود.
انتهای پیام/
کلید واژه