پسر فیلمساز جنجالی آمریکا در اصفهان مسلمان و شيعه شد

ارسال در خبر و گزارش

estonشان استون مستندساز آمریکایی و فرزند الیور استون فیلمساز معروف آمریکایی سه شنبه 25 بهمن ماه در شهر اصفهان به دین اسلام مشرف شد و نامش را به شان علی استون تغییر داد.

 

آیت‌الله ناصری در این دیدار با بیان این که مشرف شدن این جوان به دین اسلام برکات زیادی را برای خانواده، دوستان و اساتید وی به دنبال خواهد داشت، افزود: این عنایت پرورگار متعال است که اشعه انوار حقایق را به قلب این جوان تابانده و میل به تشیع را در وجودش نهادینه کرده است.

وی گرایش شان استون به دین اسلام را بزرگترین سعادت برای ایشان خواند و گفت: به وسیله این حرکت و عمل و انتخاب وی مقام محمود به وی عنایت شده است. آیت‌الله ناصری ابراز امیدواری کرد که به دنبال مسلمان شدن این کارگردان و فیلم‌هایی که می‌سازد جرقه‌ای برای مخاطبانی که قابلیت و اهلیت مسلمان شدن را دارند به وجود آید.

شان کریستوفر استون که بعد از بیان شهادتین نام خود را به شان علی استون تغییر داد لحظه جاری ساختن شهادتین بر زبانش را لحظاتی روحانی توصیف کرد و افزود: همه پیامبران فرستاده خداوند هستند ولی حضرت محمد (ص) کامل ‌تر از همه آنهاست.

وی که در خانواده‌ای مسیحی، یهودی به دنیا آمده است خود را دارای همه ادیان الهی می‌داند و می‌گوید: من همه ادیان را دارم ولی اسلام از همه آنها بالاتر است. آیت‌الله ناصری در ادامه این دیدار در نصیحت به حاضران این جلسه اظهار داشت: علاقه شدیدی بین علت و معلول وجود دارد که به دنبال آن اول خداوند متعال به بنده‌اش عشق می‌ورزد و بعد از آن نیز بنده عاشقانه پروردگارش را ستایش می‌کند.

وی تبلیغ از امام زمان را بعد از انجام واجبات مهم‌ ترین وظیفه هر مسلمان خواند و گفت: زمان ظهور نزدیک است و همانطور که عرضه و تقاضا رابطه مستقیم دارند هر چه مردم جامعه از خداوند سبحان تقاضای ظهور امام زمان (عج) را داشته باشند امام زمان(عج) نیز سریع‌تر ظهور خواهد کرد.

آیت‌الله ناصری قیام مسلمانان و بیداری‌های اسلامی منطقه را فریاد مستضعفان برای آمدن منجی عالم بشریت دانست و بیان داشت: همه ادیان الهی منتظر منجی هستند و اما بالاتر ار همه آنها منجی عالم بشریت امام زمان (عج) خواهد بود چرا که دیگر منجی‌های عالم پشت سر ایشان نماز می‌‌خوانند.

گفتنی است که شان علی استون با شناخت واقعی و منطقی از دین اسلام مسلمان شده است و یکی از کارگردان هایی است که بی پروا تمایل به ساخت فیلم هایی در زمینه ظهور منجی عالم بشریت و تبیین دین اسلام دارد. در این مراسم که در منزل آیت الله ناصری برگزار شد تعدادی از هنرمندان و کارگردانان سینمای ایران و خانم ملیسا کارتر کارگردان سینمای آمریکا نیز حضور داشتند.

اسلام آوردن استون و عکس‌العمل متفاوت رسانه‌های غربی

خبر مسلمان شدن استون در رسانه‌های غرب بازتاب‌های گسترده و در عین حال متفاوتی داشت. به گزارش ايسنا، رسانه‌هاي خبري جهان خبر تشرف «شان استون»، پسر كارگردان سرشناس سينماي آمريكا به دين مبين اسلام را به صورت وسيع انعكاس دادند.

دیلی نیوز نوشت: «پسر الیور استون در ایران مسلمان شد - پدر مشهور همچنان سکوت کرده است.» هافینگتون پست نیز این خبر را با این جمله شروع کرد: «شان استون در بازدید خود از ایران مسلمان شد.» همچنین شبکه فاکس نیوز اینگونه اعلام کرد: «پسر الیور استون فیلمساز، مسلمان شد، او هم‌اکنون یک شیعه است.» خبرگزاري رسمي ايتاليا «آنسا» با انعكاس اين خبر نوشت: ««شان استون» ۲۷ ساله، با حضور در يك مسجد در شهر اصفهان دين اسلام را براي خود انتخاب كرده است.»

ده‌ها منبع دیگر از جمله خبرگزاری فرانسه، سایت سینمایی هالیوود ریپورتر، روزنامه شیکاگو تریبون، سایت خبری بلومبرگ، روزنامه نیویورک دیلی، روزنامه دیلی میل و ... این خبر را همراه با صحبت‌های «شان استون» پس از تشرف به اسلام منتشر کردند.

بسیاری از این منابع با اشاره به این نکته که «شان استون» با برگزیدن نام «علی» به مذهب شیعه ایمان آورده است، گوشه‌هایی از مصاحبه تلفنی وی با خبرگزاری فرانسه پس از تشرف به اسلام را منتشر کردند. «استون» در این مصاحبه متذکر شده که مسلمان شدن او معنای نفی ادیان مسیحیت و یهود نیست، بلکه همیشه همه پیامبران از جمله حضرت محمد را قبول داشته است. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار این خبر به نقل از خبرگزاری فارس نوشت: «شان استون» که پیش از این داشتن سلاح اتمی را حق مسلم ایران دانسته است، دلیل گرویدن خود به دین اسلام را بیان نکرده است.

علت مسلمان شدن شان استون چه بود؟ «شان استون» در حاشیه مراسم مسلمان شدنش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: جنبش وال‌استریت پایانی ندارد چرا که در دل مردم جای گرفته است. وی در ادامه با اشاره به دلایل اسلام آوردنش افزود: دین اسلام ادامه کلمه خداوند است، خداوندی که حضرت خلیل و حضرت موسی را فرستاده و تمام مذاهب و اصول ادیان را یکی کرده است. این هنرمند آمریکایی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در زمانی که دنیا پر از کفر بود تمام مردم را با هم متحد کرد، ادامه داد: من شجاعت و معرفت رسول خدا (ص) را می‌فهمم و به همین دلیل نیز مسلمان شدم. وی با اشاره به اینکه مذاهب دیگر هم مانند اسلام یک خدا را می‌پرستند، تاکید کرد: "لا اله الا الله" مفهوم جدیدی نیست، بلکه همواره در ادیان مختلف بوده اما نوع بیانش تفاوت داشته است. استون در پاسخ به این سؤال که آیا خانواده شما در جریان مسلمان شدن شما قرار گرفته‌اند و واکنش آنها با این موضوع چه بوده است، گفت: زیاد اطلاع ندارد؛ من با مسلمان شدن در واقع پیرو تمام ادیان نیز هستم، تمام ما در چشم خداوند که یک قدرت است، یکی هستیم. وی در پاسخ به این سؤال که چرا در 27 سالگی به اسلام روی آورده‌اید، اظهار داشت: من قرآن را خواندم اما با یک شب قرائت قرآن نمی‌توان مسلمان شد و تمام عمر باید آن را تلاوت کرد، مسلمان شدن من دستور خداوند بوده است، من کسی نیستم که بخواهم زمانش را تعیین کنم.

این هنرمند تازه مسلمان شده آمریکایی درباره احساسش در زمان قرائت شهادتین، گفت: یک عالم روحانی و مقدسی در آن شرایط بود که فکر کردم ارتباط خاصی با خداوند برقرار شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره شرایط آینده مسلمانان در منطقه افزود: من فکر می‌کنم همان‌طور که بابل فرو ریخت، قدرت‌های دنیا نیز فرو می‌ریزند و این تفاوتی بین افرادی است که ایمان دارند و غربی‌ها که ایمان ندارند.

استون در پاسخ به این سؤال که سرنوشت جنبش وال‌استریت در آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: وال‌استریت جنبشی است که پایان ندارد چرا که در دل مردم جای گرفته است.

علي استون همچنين در جشنواره‌ي فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي ايسنا گفت: «آمريكايي‌ها دايم درباره جنگ و تحريم ايران صحبت مي‌كنند. براي همين من به ايران آمدم تا همبستگي خودم را با شما نشان دهم و با شرايط حاكم بر كشور بيشتر آشنا شوم. بهبود رابطه‌ي ايران با كشورهاي غربي از طريق گفت‌و‌گو ممكن خواهد بود و به نظر من مهم‌ترين دستاورد اين كنفرانس‌ها اين است كه با غربي‌ها صحبت و گفت‌و‌گو كنيم.»

پسر كارگردان ضدآمريكايي هاليوود درباره‌ي نقش سينما در بيداري اسلامي خاطرنشان كرد: «آثار مستندي كه از سال گذشته درباره انقلاب‌هاي مردمي در كشورهاي عربي ساخته شده‌اند، يعني فيلم‌هايي را كه با دوربين‌هاي دستي گرفته شده‌اند، مي‌توان به سينماي انقلابي تعبير كرد. همانطور كه سال گذشته در آمريكا در تظاهرات مردم فيلم‌هاي زيادي با دوربين‌هاي دستي گرفته شد. آفريقا، مصر و چندين كشور ديگر آثار تحسين‌برانگيزي توليد كردند كه به شيوه‌اي انقلابي نقطه‌نظر آن‌ها را نشان مي‌دهد.»

«شان علي استون» بازيگر، ‌تهيه‌كننده و كارگردان هاليوودي است كه اواخر شهريورماه امسال براي آشنايي با سينما و سينماگران ايراني به ايران آمد و در جشنواره‌ي فجر در كنفرانس بين‌المللي «هاليووديسم و سينما» حضور يافت. وي فرزند «اليور استون»، كارگردان سرشناس‌ هاليوود است كه به‌عنوان بازيگر در فيلم‌هاي «سالوادور‌»، «متولد چهار جولاي»‌، «نيكسون»‌، «قاتل بالفطره» و «دبليو» ايفاي نقش داشته است. استون همچنين نويسندگي فيلم‌هاي «گري استون»، «جنگ عليه زمان» و «تجرد» را به‌عهده داشته و در مقام كارگردان و تهيه‌كننده نيز فيلم‌هاي «مرگ اسكندر»‌، «گري استون»‌ و «كمال ضد خوب است» را در كارنامه خود دارد.

گفتني است «اوليور» و «اليزابت»، پدرو مادر «شان علي استون» يهودي و مسيحي بودند كه در سال ۱۹۹۳ از يكديگر جدا شدند.