معتادين بهبوديافته شهرستان، در كارگاههاي صنعتي مشغول به كار مي شوند

ارسال در خبر و گزارش

 

kargahدر دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، موضوع اشتغال معتادان بهبود یافته، در مراکز و کارگاههای اشتغال زایی مخصوص معتادین مورد بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه، عبدا... بنهری نماينده شوراي مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان و دبير شوراي هماهنگي شهرستان، با اشاره به فعالیت 4 ساله کمپ های ترک اعتیاد در خمینی شهر گفت: بیکاری و عدم اشتغال معتادین تازه ترک، از دغدغه هاي هميشگي مسئولين، معتادين بهبودي و خانواده هايشان بوده است. پیشنهاد فرمانداری براي حل این مشکل، راه اندازي کارگاه های اشتغال به کار براي معتادین و بکارگیری آنها بود. الان در سطح شهرستان 5 کارگاه فعال داریم که تمام افراد شاغل در آنها، از معتادين ترک یافته هستند. تولید سنگ تزیینی، تولید موزاییک، ساخت آسانسور، کارگاه صنایع فلزی و رنگ کوره ای از جمله اين كارگاههاست و در هر کارگاه به طور متوسط 5 تا 25 نفر مشغول به كارند. وي افزود: شهرستان خمینی شهر در این حوزه به عنوان یک شهرستان الگو در استان و کشور مطرح است و اين طرح، علاوه بر تأیید مسؤولین وزارت کشور مورد حمایت دیگر دستگاه های دولتی هم هست.

 

در ادامه جلسه، رئيس اداره بهزیستی گفت: بعضی از کارگاه های اشتغال زایی معتادین، در بکارگیری خانواده معتادین در فعالیت هاي جنبی نیز فعال اند و همین امر به امنيت رواني فرد بهبود يافته كمك شاياني مي كند.

در ادامه این جلسه، اعضای کارگروه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به همراه رؤسای دستگاه های اجرایی همچون شهرداری، تأمین اجتماعی، دادگستری، برق و گاز به عنوان میهمانان ویژه به صورت دست جمعی از 3 کارگاه اشتغالزایی معتادین (کارگاه های تولید موزاییک، ساخت آسانسور و تولید سنگ های تزیینی و ساختمانی) بازدید كردند. لازم به ذکر است در این 3 کارگاه بیش از 50 نفر معتاد به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.