فرماندار: بعضي ها مي خواهند شهرمان را خوراك ماهواره كنند

ارسال در خبر و گزارش

shora جلسه شورای اداری شهرستان معمولاً به سخنراني و ابراز ديدگاه و گزارش عملكردها مي گذشت، و از اين منظر مورد نقد نخبگان و مردم بود. اما در جلسه اخير كه هفته گذشته برگزار شد اين روال تغيير كرد و در بخشي از جلسه، برخي مسئولان شهرستان انتقاداتي را از برخي ديگر از مسئولان مطرح كردند. گزارش فرصت را از اين جلسه بخوانيد.

 

امام جمعه: بودجه ما در امور فرهنگی صفر است

امام جمعه خمینی شهر در اين جلسه، وضعیت موجود شهر را نامطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به این مطلب که بودجه ما در امور فرهنگی صفر است، گفت: حداقل در بخش فرهنگی وضعیت ما مطلوب نیست. حجت الاسلام سالمی با بیان این نکته که مساجد خمینی شهر از نظر تخصیص بودجه با شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست، اینگونه رفتارهای دردآور را نه با عدالت سازگار دانست و نه با مساوات.

وی در رابطه با عدم اطلاعش از زمان برگزاری کمیته برنامه ریزی اختصاص بودجه، از فرمانداران سابق و کنونی انتقاد کرد و گفت: اگر مسوولان فرمانداری می گویند خیلی از امور وظیفه آنهاست، من هم می گویم خیلی از امور مربوط به من نیست ولی من دارم انجام می دهم، اگر قرار است کارد به استخوان برسد ما هم کارد را به استخوان می رسانیم. در طی 3 سال گذشته شاهد برداشته شدن کوچکترین قدم فرهنگی در راستای حمایت از امام جمعه نبوده ام.

 

چرا براي امام جمعه بودجه اي در نظر نمي گيرند

وی با اشاره به اینکه ما در خمینی شهر نه مغازه ای داریم و نه ستادی و مصلی هم بیشتر به یک مخروبه و انباری بزرگ شباهت دارد، گفت: چرا در کمیته برنامه ریزی هیچ بودجه ای برای امام جمعه در نظر گرفته نشده است؟

سالمی افزود: من ده بار گفته ام آنگونه که من می خواهم، به این مشکلات رسیدگی نشده است. وی خطاب به مسولان حاضر در شورای اداری گفت: سی سال دیگران باید فریاد می زدند و نزدند و این مشکلات جمع شد و افتاد روی دوش من. سالمی گفت: من هم می توانم بگویم به من مربوط نیست، حکم من 3 سال است و بگذارم مشکلات بر سر مردم خراب بشود ولی من چنین کاری نمی کنم.

امام جمعه در ادامه با انتقاد از معاون سیاسی استانداری گفت: امام جمعه خمینی شهر من هستم و امور فرهنگی باید زیر نظر من باشد اما شاهدیم که پس از سه ملاقات حضوری و تقاضای کمک از معاون سیاسی فرماندار، ایشان تنها 20 میلیون تومان به مسجد هاشمیه کمک کرد در صورتی که ما در حدود 40 میلیون تومان هزینه کرده ایم و اکنون مقروضیم آن وقت به یکی از مراکز 125 میلیون تومان کمک می کنند.

در مورد الحاق تابع نظر كارشناسي هستم

امام جمعه در بخشی از حرف هایش گریزی هم به الحاق خمینی شهر به اصفهان زد و گفت: از قول من نوشته اند که امام جمعه با الحاق موافق است، من همین جا رسما اعلام می کنم که بنده نه موافقم و نه مخالف بلکه معتقد به نظر کارشناسی هستم، اگر کارشناسی گفت مشکل مردم با الحاق حل می شود من هم موافقم.

فرماندار: چرا مي خواهيم همگام با دشمن شهر را بد جلوه بدهيم؟

پس از امام جمعه، فرماندار به ايراد سخن پرداخت. فرماندار در رابطه با قمه زني گفت: قمه زنی موضوع امروز و دیروز نيست، ده ها سال و صدها سال است که قمه زنی در خمینی شهر انجام می شود و اگر بخواهیم در مورد آن صحیح سخن بگوییم باید صد سال بلكه بیشتر در اين باره تفکر کنیم. وي در طول سخنانش بارها به اين موضوع اشاره كرد كه در مورد هر مشکل و مساله ای باید به اندازه خودش بحث و تبادل نظر صورت بگيرد و قمه زني موضوعي نيست كه بشود با آن سطحي برخورد كرد و با دو کلمه حرف آن را حل نمود. احمد حقيقي در ادامه خطاب به آن ها كه با ارائه اطلاعات غلط سعي در بد جلوه دادن نام خميني شهر دارند، گفت: این چه رسمی است كه سعي داريم همگام با دشمن این شهر را بد جلوه بدهيم و از اين كار چه هدفي را دنبال مي كنيم؟ شهرستان را بد جلوه دادن و مسوولان را زیر سوال بردن و حرف های خلاف زدن چه معنایی دارد؟

با افراد دروغ گو برخورد خواهم كرد

وي با ابراز انتقاد شديد از عملكرد اينگونه افراد كه امام جمعه را عصباني كرده و براي ايشان دغدغه درست مي كنند، افزود: این چه رفتاری است در این شهر وجود دارد كه هر کسی قصد دارد برای خمینی شهر یک قدم صحیح بردارد، چهار نفر پیدا می شوند حرکت هایی می کنند که همه چیز خراب بشود؟ آن ها که دروغ مي گويند و اطلاعات غلط می دهند به همه مردم خمینی شهر بدهکار و مدیون هستند، کسانی که حرف خلاف می زنند به حق همه مردم خمینی شهر تجاوز كرده و بدهکارند. حقيقي در ادامه با تاكيد بر اينكه اين افراد را بايد پيدا كرد و سرعقل آورد، گفت: مگر ما انقلابی نیستیم؟ قصد تعريف از خودم را ندارم اما آن زمان كه هر كسي را در بيت امام راه نمي دادند من هر روز دست امام را مي بوسيدم. وي ادامه داد: ما مجبوريم این افراد را شناسایی کنیم و ببينيم حرف حسابشان با این مردم و اين شهر چیست؟ اگر فرمانداران گذشته با این افراد برخورد نکردند من برخورد خواهم كرد. فرماندار با تصريح اين نكته كه فرمانده نيروي انتظامي اخبار صحيح را به امام جمعه ارائه داده است، خطاب به سرهنگ ياردوستي گفت: ما چند جلسه در مورد قمه زنی برگزار كرديم؟ پس چرا باید كسي که نه سر پیاز است و نه ته پیاز، اطلاعات غلط به مسئولان عزيز بدهد و جوسازی نمايد؟

شورای تأمین خمینی شهر بهترین شورای تامین استان است

حقيقي شورای تامین خمینی شهر را بهترین شورای تامین استان خواند و گفت: در اين شورا افرادي عاقل و مجموعه اي کامل، مسائل را دنبال می کنند و آنجا که برخورد لازم باشد برخورد می کنیم و آنجایی که مهربانی لازم است كم نمي گذاريم چراكه اطلاعات درست داریم. وي با اشاره با  اينكه از حرکت قمه زنی کامل فیلم برداری کرده و تك تك افراد را شناسایی نموده ايم، افزود: اما مگر ما به دنبال راه انداختن حمام خون هستیم؟ و مگر خون را باید با خون پاک کرد؟ مگر مي شود فکر غلط را به رگبار بست؟ فکر غلط را باید با فکر، درست کرد. ما در اين شهر با سيصد هزار مسلمان روبروييم نه يهودي.

امسال اجازه نداديم شهرمان را خوراك ماهواره كنند

وي در ادامه ضمن تشكر از شورای تأمین خمینی شهر گفت: ما امسال موفق شديم اجازه ندهيم كه خودمان و شهرمان را خوراک ماهواره كنند. به شهادت شوراي تامين امسال 10 الي 15 درصد كاهش و ريزش قمه زني داشتيم، در آدريان نيز با كاهش زيادي در تعداد زنجير زن ها مواجه بوديم. حقيقي ادامه داد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم در وظایف شورای تامین مسامحه شود همانطور كه تا كنون نشده است، هر یک از مسوولان شورای تامین به موقع و با جديت و با روش صحيح به وظایف خود عمل کردند نه با چوب و چماق و رگبار حتي با وجود این که قمه زنی جرم نیست دادستان شهرستان با بعضی از افراد برخورد کرده است، نيروي انتظامي بيش از هزار نفر نیروی یگان ویژه مستقر كرده بود كه اجازه مداخله نداديم اما در صورتي كه به نظام توهيني مي شد اقدام مي كرديم. فرماندار با اشاره به اينكه ما طبق نظر مراجع و شخص استاندار عمل كرديم  از عملكرد آن ها كه فکر انقلابی دارند ولي این شهر را خوراک ماهواره می کنند ابراز تاسف كرد و از برنامه پنج ساله براي مقابله با قمه زني خبر داد و گفت: ما سال ها تجربه را تبدیل به برنامه نموده ایم و طبق حساب و کتاب جلو می رویم و نیازي نيست كه به مردم توهین کنیم. وي در ادامه با توصيه به اتحاد و همدلي و تاكيد بر اينكه دامن زدن به اختلافات، انسان را جهنمي مي كند، ادامه داد: من خودم انقلابی ام و سوابقم از خیلی ها بیشتر است و اين من هستم كه بايد اظهار نظر کنم و تذکر بدهم، چرا باید یک بچه به من بگوید چه کار کنم؟ اگر هنرش را داشت تا حالا این موضوع را حل کرده بود، بپرسيد ببينيد براي قمه زن هاي محله خودشان چه كرده است؟ مگر با ادعا می شود مملکت اداره کرد، مگر با ادعا کاری پیش می رود، ما طبق برنامه و قانون حرکت می کنیم. وي با تاكيد براينكه يك سري مسائل بايد گفته شود تا رشد پيدا كنيم، ادامه داد: من این فریادها را کشیدم تا به گوش کسانی برسد که نگذاشتند تا حالا شهر اصلاح و آباد شود و بدانند امروز همت همه ما مسوولان معطوف به پيشرفت خمینی شهر است.

خميني شهر مدير پخته و با تجربه مي خواهد

حقيقي با تاكيد بر اينكه الگوي همه ما بايد خطبه ها و فرمان هاي حضرت علي (ع) باشد، گفت: خمینی شهر مدیر و مسوول پخته وبا تجربه نياز دارد و کسی که دانا نباشد و با تجربه و عقل پیش نرود به  درد مدیریت در این شهرستان نمی خورد، خمینی شهر را فکر و عقل اداره می کند نه چوب و چماق و سیلی. فرماندار گفت: دکتر اسماعیلی به شهرستان خمینی شهر و به مردم بسيار علاقه و توجه نشان مي دهد براي همين من نمي توانم پاسخگوي اين سخنان باشم. اين سخنان بايد در جلسه ای مشترک با حضور امام جمعه و معاونت سیاسی استانداری بررسی و جمع بندی گردد.

با وجود دکتر اسماعیلی، اصفهان در روشن ترین وضعیت به سر مي برد

حقيقي با اشاره به اينكه استان ما در مديريت هميشه مشكل داشته است، گفت: من خودم به عنوان یک آدم سیاسی و اصفهانی می دانم اداره کردن استان اصفهان بسيار سخت است و استاندار و معاون سیاسی اش با تدابیری بسیار خوب مسائل استان را دنبال مي كنند. وي افزود: استانداری و استان هیچ زمانی مثل الان به این خوبی اداره نمی شده است. نابسامان ترين وضعیت مديريتي اصفهان قبل از ورود حضرت آیت ا... مظاهری به استان بود، آن موقع عده اي در اصفهان حاکم بودند که رهبری را قبول نداشتند و تخلف زیاد رخ مي داد اما با ورود آیت ا... مظاهری و آیت ا... طباطبایی همه نقاط تاریک استان به روشنی تبدیل شده و امروز با وجود دکتر اسماعیلی، اصفهان در روشن ترین وضعیت به سر مي برد. اگر گلایه هایی هم وجود داشته باشد به حق است و باید به آن توجه شود منتهي قبل از نقل گلایه ها بايد به خاطر موفقيت ها تشکر كنيم.

نماينده: خود را موظف به دفاع از عملكرد دولت مي دانم

نماینده نیز که این جلسه را آخرین جلسه شورای اداری خواند که در آن حضور دارد، گفت: من از این فرصت برای دفاع از مواضع دولت استفاده می کنم. سید جواد ابطحی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات آن را هم فرصت خواند و هم تهدید و افزود: در این فضا اگر ابطحی تخریب بشود اشکالی ندارد ولی بعضی قصد تخریب مواضع نظام، دولت و مجلس را دارند که باید مقابل آن ایستاد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت نهم و دهم گفت: دولت فقط در خصوص ارزش زمین مسکن مهر کل کشور، 20 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین کرده است. ابطحی در ادامه به انتقاد و گلایه شدید رهبر معظم انقلاب از  اهانت های مجلس به دولت و رییس جمهور در دیدار خصوصی با اعضای هیات رییسه مجلس و روسای بعضی از کمیسیون های مجلس اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که مجلس حق انتقاد دارد ولی ما نباید شاهد اهانت مجلس به دولت به خصوص رییس جمهور باشیم. وی تاکید کرد: کی در دولت های گذشته به رییس جمهور اهانت می شد.

ابطحی ضمن انتقاد از مجلس مبنی بر ممنوعیت اعلام تعطیلی گفت: دولت در مواقع ضروری مجبور به اعلام تعطیلی است اما مجلس دست دولت را در این زمینه می بندد.

نماینده در جایی دیگر از سخنانش با تاکید بر اینکه با کسی ملاحظه سیاسی ندارد ولی خود را موظف به دفاع از عملکرد دولت می داند به برخی دستاوردهای دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: دولت در رابطه با هدف مند کردن یارانه ها برنامه خوبی در خصوص دهک های جامعه داشت که با مخالفت مجلس روبرو شد و قصد داشت لایحه خود را از مجلس پس بگیرد که با مخالفت چند نفر مواجد شد.

ابطحی بار دیگر با تاکید بر اینکه مسوولان باید این مطالب را برای مردم بازگو کنند، گفت: متاسفانه بعضی ها دستاوردهای دولت را نمی بینند و دائما می گویند که دولت کاری نکرده است در صورتی که ما باید نیمه پر لیوان را ببینیم، چه من باشم و چه نباشم الحمد ا... امروز نظام ما پر افتخار است و با وجود تحریم و مشکلات خارجی، مقتدرانه در حال خدمت است و همه ما باید دلسوزانه به حل مشکلات مردم کمک کنیم.

وی همچنین با انتقاد از یکی از مسوولان که مبلغ 20 میلیون تومان از معاون سیاسی امنیتی استاندار دریافت کرده است، گفت: پس چرا این مسوول می گوید که استانداری به ما کمک نمی کند؟ چرا اینگونه رفتار می کنید؟

بايد پيگيري شود

ابطحی با اشاره به مشکلات شهرستان در حوزه قانونی، بیمه تامین اجتماعی، انشعابات گاز و آسفالت معابر، وظیفه مسوولین را پیدا کردن راه حل برای حل این مشکلات دانست و به مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز گریزی زد و گفت: مصوبات باید پیگری و اجرا شود، من نمی دانم چرا مصوبه طرح منطقه گردشگری لادر تاکنون اجرا نشده و هیچ پیشرفتی نداشته است.  مشکلات و مطالبات منطقه گلخانه ای قرطمان نیز باید پیگیری و رسیدگی شود. وی همچنین مهم ترین دغدغه شهرستان را اشتغال دانست و با انتقاد از عملکرد مسوولاني که برای حضور در شورای اشتغال از خود سستی و کوتاهی نشان می دهند، گفت: کوتاهی نکنید و راهکارهای لازم را ارائه بدهید تا این مشکل حل شود. وی همچنین در بخشی از سخنانش از به تعویق افتادن حقوق کارگران ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین آرامش محرم امسال را حاصل تلاش شورای تامین شهرستان دانست و گفت: با تدبیر، اوضاع بهتر از این هم می شود و جا دارد از این زحمات تشکر کنیم.

رييس اداره كار و تعاون: 10میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی برای خميني شهر مصوب شده است

در ادامه جلسه شورای اداری، ريیس اداره کار و تعاون و رفاه  اجتماعی از تصويب حدود 10 میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی برای شهرستان خبر داد و گفت: اين بودجه بايد به سرعت جذب شود اما دستگاه ها در زمينه معرفي متقاضيان اشتغال و صدور مجوز براي اين افراد سريع عمل نمي كنند و اين باعث فوت زمان استفاده از تسهيلات مي شود. بختيار كريمي مشكل اصلي شهرستان را در حال حاضر اشتغال دانست و با اعلام اينكه طي دو ماه 18 جلسه كارگروه اشتغال تشكيل شده، از حاضر نشدن روساي بعضي ادارات در اين جلسات انتقاد كرد.

وي با بيان اينكه آمار اشتغال زایی شهرستان از 35 درصد به 120 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت:  تعهد شهرستان تا پایان سال جاری ایجاد  هزار و 600 فرصت شغلی بود ولی ما تا کنون بیش از 2 هزار فرصت ایجاد کرده ایم و پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری این تعداد به 3 هزار فرصت افزایش یابد. کریمی با تاکید بر این نکته که اين اداره بيشتر از سهميه و تعهدش فعاليت كرده، گفت: با این وجود ما در خصوص جذب سرمایه بانکی کارگروه دچار مشکل هستیم. وی ادامه داد: بعضی از بانک ها اعلام كرده اند كه بخشنامه بودجه وام به ما ابلاغ نشده است در صورتي كه در سال جاری 4 مرتبه بخشنامه اعطای وام از طریق استان و شهرستان به کلیه بانک ها ابلاغ شده است.

رييس اداره كار و تعاون حل مشكل اشتغال را منوط به حذف قوانين مزاحم دانست و افزود: قصد داریم با همکاری مسوولان استان قوانین مزاحم را جدا سازی كرده و با سهولت در اجرای قوانین به حل مشکل اشتغال زایی و بیکاری کمک کنیم و دستورات جدید در اين زمينه ابلاغ خواهد شد.

عمل به بعضي قوانين با سستي و كوتاهي روبروست

کریمی در خصوص مشکلات متقاضیان اشتغال زایی در زمينه اخذ کارت سلامت بهداشتی نيز گفت: یکی از متقاضیان در  این بخش برای دریافت مبلغ 3 میلیون تومان باید به منظور آماده سازی فضا و ايجاد شرایط کارت سلامت و بهداشت 20 میلیون تومان هزینه کند که اين برای مشاغل خانگی مقدور نيست و این موانع ایجاد شده از جانب شبکه بهداشت از جمله مشکلاتی است که متقاضیان کار و تسهیلات اشتغال زایی برای مشاغل خانگی با آن روبرو هستند. وي همچنين با انتقاد از نحوه اجراي قوانين گفت: بعضی از قوانین با سلیقه های افراد در حال اجراست و اعمال می شود، بعضی با سستی و کوتاهی در عمل روبروست و بعضی نيز دچار تفسیر و برداشت های شخصی مسوولان دستگاه ها شده است و این مشکلات به روند قانون ضربه می زند. رييس اداره كار با اشاره به تلفيق دو اداره كار و امور اجتماعي و تعاون گفت: اين نهاد يك نهاد نوپاست و پذيرشش ميان مردم نياز به فرهنگ سازي دارد.

فرمانده نيروي انتظامي: انتظار ما کاهش جرائم راهنمایی و رانندگی است

در ادامه جلسه شورای اداری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اشاره به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و افزایش نرخ جریمه ها گفت: افزایش جریمه توسط پلیس به معنای عزم پلیس برای جریمه نیست بلکه بالعکس انتظار ما کاهش جرائم راهنمایی و رانندگی است. سرهنگ یاردوستی در ادامه از شنیده هایی خبر داد مبنی بر این که بعضی مردم تصور می کنند که این سخت گیری ها ناشي از کاهش بودجه نیروی انتظامی است در صورتی که طی اعمال این قانون علاوه بر افزایش مبلغ جریمه به رانندگان نمره منفی نیز داده می شود و افزایش نمرات منفی ابطال گواهینامه راننده را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص تخلفات ماموران دولت حین استفاده از خودروهای سازمانی و اداری، با تاکید بر اینکه ما موظف به برخورد با متخلفین هستیم، گفت: اخیرا شاهد بروز تخلفاتی از ناحیه بعضی خودروهای دولتی در سطح شهرستان بوده ایم  و حتی بعضا شاهد بوده ایم که با خودروی دولتی اقدام به خرید مواد مخدر شده است و این نشان دهنده عدم نظارت مسوولین ادارات برخودروهای اداری در ساعات اداری می باشد.

پليس آگاهي شهرستان يك باند جعل مدرك را دستگير كرد

یاردوستی در ادامه با ابراز تاسف از کوتاهی بعضی مسوولان ادارات، از دستگیری یک باند جعل و سو استفاده از مدارک دولتی توسط پلیس آگاهی خبر داد و از عدم همکاری مسوولان بعضی ادارات در زمینه کاهش معضلات اجتماعی گلايه كرد. وي ادامه داد: اما بعضی ادارات مثل بنیاد شهید، بهزیستی، کمیته امداد، اداره گاز، آموزش و پرورش و هلال احمر در اجرای دستور العمل و برگزاری دوره ها و نمایشگاه آشنایی با معضلات اجتماعی با نیروی انتظامی همکاری های خوبی داشتند. فرمانده نیروی انتظامی ازهمه مسوولان شهرستان خواست تا نظارت خود را بر رعایت نکات حفاظتی امنیتی جهت حفظ مدارک و اسناد ادارات دولتی افزایش دهند وهمچنین مانع از سو استفاده از وسائل دولتی شوند. سرهنگ یاردوستی در پایان برای برگزاری دوره های آشنایی با معضلات اجتماعی براي همه ادارات اعلام آمادگی کرد.

رييس آموزش و پرورش: پرورش بايد مقدم بر آموزش باشد

مدیر آموزش و پرورش هم با اشاره به تدوین سند بنیادین و تحول نظام آموزش و پرورش گفت: طبق دستورات اسلامی در نظام آموزشی ما پرورش باید مقدم بر آموزش باشد ولذا با ابلاغ برنامه جدید، ما با رویکرد اسلامی و بومی حرکت خواهیم کرد.

سید علی مدینه یک نوبته شدن مدارس و تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی را از مراحل مقدماتی اجرای این سند تحول بنیادی نظام آموزشی اعلام کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری 75 درصد از مدارس ابتدایی با وجود کمبود فضا ساماندهی شد و 30 تا از مدرسه های ما به صورت دو نوبته اداره می شوند. وی کار در نوبت بعداز ظهر را نقص نظام آموزشی خواند و گفت: برای رفع این کمبودها نیاز به کمک همه مسوولان و خیّران داریم.

وی با اشاره به برنامه های بعدی این سند راهبردی گفت: در آینده دوره ابتدایی به شش ساله و مقاطع راهنمایی و متوسطه هر کدام به مدت 3 سال به طول خواهد انجامید و همچنین تغییر کتب درسی از نظر محتوا و روش تدریس از جمله تغییرات نظام آموزشی در آینده خواهد بود.

مدینه از همه مسوولان شهرستان خواستار تعامل با آموزش و پرورش شد و گفت: با اجرای تحول فرهنگی آموزشی شهرستان ما نیاز به افزایش همکاری و همفکری بیشتری داریم. وی در ارتباط با سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی نیز از میزان 97 درصدی با سوادی در شهرستان خبر داد و افزود: ما پس از گذشت 3 دهه از تشکیل این نهضت، شاهد بی سوادی فقط 3 درصد  از شهروندان در رده سنی 10 تا 49 سال هستیم  یعنی چیزی بین یک تا دو هزار نفر لذا با در نظر گرفتن جایگاه مذهبی و فرهنگی شهرستان انتظار داریم خمینی شهر اولین شهرستانی باشد که بی سوادی در آن ریشه کن شود و برای تحقق این مهم دست یاری به سوی همه مردم و مسوولین دراز می کنیم تا در شناسایی و معرفی افراد بی سواد برای آموزش دوره های لازم به ما کمک کنند. مدینه در ادامه از در نظر گرفتن جوایزی برای تشویق افراد بی سواد شهرستان خبر داد و گفت: برای تعلق گرفتن 20 کمک هزینه عتبات عالیات و 20 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس ده میلیون در نظر گرفته ایم.

مدینه در ادامه اجرای برنامه عدالت آموزشی را از دیگر برنامه های اجرایی آموزشی شهرستان اعلام کرد و گفت: از نظر ما نگاه به همه محلات و مناطق و مدارس باید عادلانه باشد و هیچ گونه تبعیضی در نگاه مدیریتی ما وجود ندارد چراکه رویکرد ما تربیت دینی است. رییس آموزش و پرورش احیای نماز و اجرای نماز جماعت، تقویت حجاب و عفاف در مدارس دخترانه، تقویت مدارس قرآنی و تشکیل هیات های دانش آموزی را از جمله اولویت های آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت در مجلس و شورای دانش آموزی  گفت: هوشمند سازی مدارس و حرکت به سمت آموزش های نوین علمی را از اولویت های مدیریتی در شهرستان خواند.