مدیر کل دادگستری استان اصفهان: نگاه ما به شهرستان خميني شهر نگاهي ويژه است

ارسال در خبر و گزارش

 

moaarefeمراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری خمینی شهر با حضور مسوولین استان و شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

ریيس كل دادگستري استان اصفهان در این مراسم گفت: قوه قضاييه و دستگاه قضايي استان بدون تساهل و تسامح احكام الهي را اجرا و با مجرمين برخورد قاطع خواهد کرد. غلامرضا انصاري افزود:‌ قوه قضاييه با توجه به ساختار و حوزه اختيار و وظايفي كه دارد طبق قانون الهي و قانون اساسي حركت مي كند.
وي تصريح كرد: اين قوه با اقتدار كامل احكام الهي را در مورد متجاوزان به عنف،‌ قاچاقچيان مواد مخدر و تهديد كنندگان امنيت مردم اجرا مي كند.
وي با اشاره به مسايل بخش قضايي شهرستان خميني شهر افزود: نگاه ما به شهرستان خميني شهر نگاهي ويژه است و سعي داريم با توسعه امكانات و احداث ساختمان جديد دادگستري در آينده از مشكلات و كمبودهاي شهرستان بكاهيم.
در ادامه اين مراسم امام جمعه خميني شهر گفت:‌ قوه قضاييه ضامن اجراي عدالت در جامعه است و وظيفه ما مسوولين حمايت از دستگاه قضاست.
حجت الاسلام موسي سالمي افزود: شهرستان خميني شهر با سابقه فرهنگي و مذهبي در بخش دادگستري با مشكلاتي نظیر كمبود فضا، امكانات، تجهيزات و نيروي انساني مواجه است.
وي از ریيس كل دادگستري استان خواستار توجه ويژه و افزايش نيروي قضايي و اداري دادگستري خميني شهر شد.
نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه گفت: قضاوت شان ولايت است و اكثر مراجع و علما درباره جايگاه قضا در اجراي عدالت در جامعه اتفاق نظر دارند.
سيد محمد جواد ابطحي افزود: اقتدار قوه قضایيه بايد به نحوي باشد كه مجرم از نام قاضي و اجراي عدالت احساس ترس و دلهره كند.
وي نيز خواستار دایر شدن شعبه ويژه تجديد نظر و دادگاه انقلاب در شهرستان خميني شهر شد.

در ادامه احمد حقیقی فرماندار خمینی شهر با اشاره به جایگاه خمینی شهر از نظر جمعیتی گفت: سرشماری آینده، جایگاه آماری جمعیتی شهرستان در استان را مشخص خواهد کرد.

اکبر نیکدستی رییس سابق دادگستری شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از آمار پرونده های دادگستری و دادسرای خمینی شهر به بیان مشکلات و کمبودهای شهرستان پرداخت.

در اين مراسم از زحمات سه ساله اكبر نيكدستي ریيس سابق دادگستري خميني شهر قدرداني و رسول يزداني دادستان سابق شهرستان نجف آباد به عنوان ریيس دادگستري خميني شهر معرفي شد.