سپاه پاسداران، مجوز واگذاری زمین پادگان شهید مووذنی را صادر کرد + گزارش تصویری

ارسال در خبر و گزارش

daneshgahمدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار فرصت آنلاین در رابطه با مشکل جاده کمربندی و اختلاف ایجاد شده  گفت: این مشکل برای سپاه یک مساله کاملا حل شده است و همکاری های لازم با اداره کل راه و ترابری در خصوص ادامه طرح وجود داشته و هیچ گونه ممانعتی از جانب دستگاه های مربوطه وجود ندارد.

محمد رضا جان نثاری در ادامه یکی از علل بروز این مشکل و اختلاف را عدم رعایت مراحل اولیه و قانونی پیگیری این مشکل وعدم هماهنگی لازم با سپاه دانست و افزود: این موضوع از ابتدا باید از طریق ارتباط با مسوولین مربوطه و روش خاص قانونی خود پیگیری می شد تا به این مراحل نرسد.

وی همچنین از آمادگی کامل مسوولین سپاه برای حل این مشکل خبر داد و گفت: مجوزات لازم اخذ شده است و با تعاملات خوبی که در این رابطه وجود دارد این اختلاف به زودی و پس از طی مراحل اداری و قانونی حل خواهد شد.

مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری با اشاره به بازدید ویژه از اراضی دانشگاه صنعتی گفت: بروز این اختلافات در سیستم اجرایی یک مساله کاملا طبیعی است که در شهرستان خمینی شهر نیز همچون شهرهای دیگر استان روی داده است. وی ادامه داد: از جمله وظایف ما رسیدگی به مشکلات و اختلافات دستگاه های دولتی استان و جلوگیری از ورود آن به قوه قضاییه است. جان نثاری در ادامه تاکید کرد: این جاده متعلق به همه استان و کشور است و مردم به زودی شاهد ادامه اجرای طرح جاده کمربندی خمینی شهر خواهند بود.

جان نثاری همچنین از بازدیدی از اراضی دانشگاه صنعتی با حضور فرماندار و شهردار و اعضای شورای شهرخبر داد و به مردم خمینی شهر قول پیگیری و حل این اختلاف را داد و گفت: سعی ما بر این است که زمان را از دست ندهیم.

لازم به ذکر است در هفته گذشته به دنبال شروع عملیات و اجرای دیوار کشی توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و عدم کسب مجوز لازم از شهردرای خمینی شهر، عدم رعایت حریم جاده کمربندی و مسدود نمودن مسیر جاده خاکی همجوار جاده کمربندی و تخلف از قوانین شهرداری خمینی شهر، نیروهای گشت اجرایی شهرداری  با قاطعیت کامل از ادامه این طرح ممانعت نمودند و با  واکنش صریح و نا به جای مسوولین دانشگاه صنعتی مواجه شدند. گفتنی است این اختلاف میان نیروهای شهرداری با انتظامات دانشگاه و تعدادی از کارگران با حضور تعدادی مسوولین خمینی شهر مرتفع و منجر به تصمیم گیری استان در این اختلاف گردید.

یک مقام آگاه  در این زمینه گفت: دانشگاه صنعتی علاوه بر عدم رعایت مسایل قانونی در حفظ حریم و عدم کسب مجوزات لازم با مسدود نمودن پل زیر گذر جاده خاکی ویژه عبور آب های سطحی و همچنین دیوار کشی و انسداد راه، عوامل به وجود آمدن سیلات در شمال شهر و منطقه مسکونی آزادگان را به وجود خواهد آورد.

شنیده ها حاکی از آن است که یکی از اثرات منفی حادثه باغ خمینی شهر اعلان احساس ناامنی مسوولین دانشگاه صنعتی از بروز چنین حادثه هایی در محدوده دانشگاه است. مسوولین دانشگاه با سو استفاده از این فرصت، قصد حصار کشی کل اراضی خود از مقابل دانشگاه آزاد خمینی شهر تا مقابل پارک جنگلی ولی عصر  را دارد که البته با عکس العمل به موقع مسوولین شهرداری، شورای شهر و دیگر مسوولین شهرستان فعلا متوقف مانده است.

گزارش تصویری حصارکشی غیر مجاز اطراف دانشگاه را در این لینک ببینید.