بودجه عمراني خميني شهر از تيران و كرون هم كمتر است!

ارسال در خبر و گزارش

 

nemayandeهمايش تجليل از جوانان موفق حوزه هاي مذهبي و فرهنگي شهرستان با همت سازمان تبليغات اسلامي پنج شنبه ششم مرداد ماه در سالن امامزاده سيد محمد عصر برگزار شد.

 

در اين همايش كه حجت الاسلام بهشتي نژاد مدير كل سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان حضور داشت حجت الاسلام مرتضوي رئيس سازمان تبليغات شهرستان در ابتدا ضمن تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان اظهار داشت: چندين سال برنامه تجليل از پيرغلامان امام حسين (ع) را داشتيم كه برنامه خوبي بود و امسال در نظر داشتيم كه روز جوان از نخبگان جوان در تشكل هاي مذهبي تشكر كنيم كه موفق نشديم و امروز را براي اين مراسم انتخاب كرديم. مرتضوي تاكيد كرد: عليرغم سم پاشیهایی كه نسبت به اين شهرستان مي شود به خاطر اينكه شهرستان حسينيه ايران و نام خميني را دارد، برنامه هاي فراواني در آن انجام مي شود كه در ديد نيست ولي يك سوژه كوچك را مي گيرند و در جهان سر و صدا به پا مي كنند و اين بخاطر بزرگ بودن اين شهرستان است.

در ادامه مدير كل سازمان تبليغات استان در سخناني گفت: برجسته ترين ملاك هاي نخبه پروري در قرآن تقواست كه مي فرمايد ما شما را گروه گروه آفريديم و شاخص برتري شما تقواست و ديگري جهاد كه هركس مجاهد باشد اجر عظيمي دارد و ديگر نخبه علمي است كه آيا كساني كه نمي دانند با آنها كه مي دانند مساوي هستند؟

سيدمحمدجواد ابطحي نماينده خميني شهر در مجلس هم در اين همايش، با اظهار تأسف نسبت به جرياناتي كه به خميني شهر نسبت مي دهند و بي انصافي و بي مهري دارند و نقاط ضعف را بزرگ جلوه مي دهند گفت: مي دانم كه وضعيت به گونه اي است كه چهره نوراني و مقدس زنان و مردان مبتكر و صادق ما شناخته نمی شود و اين تقصير ماست چون خودمان را به درستي معرفي نكرده ايم و دستگاههاي مسئول ما كم همتي كرده اند. ما با كاشان 15 هزار نفر جمعيت بيشتر فاصله نداريم آن وقت بودجه عمراني امسال كاشان 12 ميليارد تومان و خميني شهر شش ميليارد است و تيران و كرون نه ميليارد است، از وضعيت بودجه هاي فرهنگي هم كه مسئولان دل پرخوني دارند. ابطحي در ادامه بزرگترين ويژگي يك نخبه را داشتن بصيرت دانست و گفت: شاگرد تيزهوشي كه نداند اطرافش چه خبر است پخمه است.

ابطحي پيشنهاد داد مصاحبه هايي با نخبگان شهر انجام شده و انتقال داده شود و ماه به ماه در مساجد و كتابخانه ها از اين همايش ها صورت گيرد تا يك موج نخبه پروري در جامعه به جريان بيفتد.

به گفته مسؤولين برگزاري همايش، در جشنواره فعالان كانونهاي فرهنگي استان 4 نفر از خواهران و 4 نفر از برادران شهرستان به نمايندگي نخبگان حضور دارند.

در پایان این همایش از تعداد 61 جوان نمونه بین 18 تا 30 سال با اهدای یک جلد کتاب «فرهنگ جوان» نوشته مهدی نیلی پور و تندیس این جشنواره تجلیل به عمل آمد و قرار شد در فرصت مناسبت این جوانان به سفر مشهد مقدس فرستاده شوند. این جوانان شامل تعدادی طلبه، بسیجی، حافظ قرآن، مداح، ورزشکار، مخترع، پژوهشگر، هنرمند و فعالان هیآت مذهبی که به وسیله سه منبع هیآت مذهبی، حوزه های علمیه و کانونهای قرآنی فرهنگی تبلیغی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی انتخاب شده بودند.

در حین تجلیل از جوانان و اهدای جوایز معاون فرماندار گفت: معمولاً در این قبیل جلسات مسؤولان می آیند و برای جوانان صحبت می کنند. شایسته است در آینده ای نزدیک جلسه ای تشکیل شود تا جوانان و نخبگان بیایند و صحبت کنند و مشکلات خود را با مسؤولان در میان بگذارند.