تلاشهاي كمپ هاي ترك اعتياد خميني شهر در استان الگوست

ارسال در خبر و گزارش

etiyadبا حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مسؤولین فرمانداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، مسؤولین کمپ های ترک اعتیاد و تعدادی از معتمدین و هیأت مدیره کمپ مردمی، مجوز سومين کمپ ترک اعتیاد به نام نهال سبز رسماً اعطاء شد.

 

در ابتدای این مراسم، حاج احمد حاج باقری از اعضاي هيئت مديره اين كانون گفت: در بخش مبارزه با مواد مخدر و ترک معتادین، اگر چه کمپ های مردمی تاکنون اثر گذار بوده اند اما فعالیت و تلاش یک طرفه مردمی جوابگو نمی باشد و باید در این راه از توان و حمایت مسؤولین مربوطه استفاده شود و امیدواریم با حمایت و نظارت مسؤولین مربوطه بتوانیم هر چه بیشتر به امر ترک اعتیاد معتادین کمک کنیم.

در ادامه، محسن قربانی مديرعامل کمپ مردمی گفت: فعالیت این کمپ ابتدا در 6 سال قبل با کمترین امکانات به صورت یک حرکت مردمی شروع شد. در آن زمان كمتر كسي از مسؤولین و مردم به این حرکت نگاه مثبتی داشتند اما با تلاش و حمایت كارشناس و مسؤولین فرمانداری فعالیت رو به رشد این کمپ به عنوان یک حركت مردمي ادامه پیدا کرد و با جمع آوری کمک های مردمی موفق شدیم به جایگاه و موقعیت امروز رسيده و کلیه شرایط مطلوب را برای اختصاص مجوز فراهم نمائیم. وی در ادامه گفت: تعداد معتادين ترك يافته اين كانون در سال گذشته حدود یک هزار نفر بود که تعداد زیادی از این افراد از قشر محروم و فاقد توان مالی بودند. وي اشتغال زایی معتادین پاک شده از مواد را از مشكلات امروز جامعه دانست و افزود: یک معتاد پس از طی دوره ترک مجبور است به علت بیکاری و فراهم نبودن اشتغال و کار به شرایط قبل خود باز گردد در صورتی كه با حمایت مسؤولین و ایجاد کارگاههای اشتغال زایی ویژه معتادین ترک یافته با حداقل حقوق و درآمد امکان افزایش آمار معتادین پاک شده در سطح جامعه وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات انجام شده در این مرکز به صورت مردمی و نظارت هیأت مدیره بدون استفاده شخصی از درآمد توسط متولیان این مرکز بوده است.

در ادامه این جلسه عبدالله بنهری کارشناس انتظامی امنیتی فرمانداری خمینی شهر گفت: در سالهای گذشته با هماهنگی و حمایت مسؤولین شهرستان ساماندهی و سازماندهی کمپ های ترک اعتیاد خمینی شهر به صورت جدی اجرا شد. وی افزود: آمار افراد ترک یافته در این مراکز بسیار مطلوب بوده است و آمادگی داریم در صدور مجوز برای مابقی کمپ های فاقد مجوز كمك كنيم.

در ادامه نبی الله شاه محمدی دبیر شورای مبارزه بامواد مخدر استان گفت: ما به عنوان مسؤولین امر مبارزه مواد مخدر با مشکلات کمپ های ترک اعتیاد آشنا هستيم. امروز سازمان بهزیستی خبر از 62 درصد ترك از طریق کمپ های ترک اعتیاد دارای مجوز مي دهد.

شاه محمدی درادامه با تشکر از خدمات انجام شده توسط فرمانداری و مسؤولین شهرستان در امر ساماندهی کمپ هاي اعتیاد در خمینی شهر گفت: اقدامات انجام شده در خمینی شهر برای ما در سطح استان به عنوان یک نماد و الگو محسوب می شود و ما در جلسات متعدد از شهرهای دیگر خواستيم تا از تجربیات فرمانداری خمینی شهر و تلاشهاي مسئولين شوراي مركزي كمپ هاي خمینی شهر استفاده كنند.