سیزده به در روز حفظ محیط زیست است

ارسال در خبر و گزارش

سیزده به در و روز پدر دو مطلب مهمی بود که در نماز جمعه خمینی شهر در 10 فردوردین 1397 بیان شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت الله شیخ عباس رحیمی روز سیزده به در را روز حفظ محیط زیست نامید و گفت: متأسفانه در 13 فروردین محیط زیست ما آسیب می بیند به خاطر آلودگی، ریخت و پاش، لطمه به درختان و گیاهان، ضرر به مزارع مردم که مشمول حق الناس نیز می شود.
خطیب جمعه ادامه داد: همچنین این روز، روز عبرت گرفتن از شگفتی های آفرینش است. به صحراها و باغات بروید و درختان و گیاهان و حیات دوباره زمین را نظاره کنید. بدانید که طبق فرمایش قرآن معاد هم اینچنین است که انسان ها بعد از مردن و پوسیدن، زنده می شودند همانگونه که خداوند زمین را بعد از مردن، زنده و سرسبز می کند.
نماینده ولی فقیه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) گوشزد کرد: یادمان باشد 15 ماه رجب با سیزده به در مقارن گشته است و مواظب باشید حرمت این روز را نگه دارید.

رضایت پدر برکت عجیبی در زندگی دارد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روز پدر گفت: حرمت پدر "ذاتی" است؛ فرقی ندارد چه دینی داشته باشد. در قرآن نیز چندین مرتبه به احسان به پدر و مادر سفارش شده است آن هم بعد از بحث توحید و پرستش خداوند و این اهمیت موضوع را می رساند. احترام پدر و مادر واجب است. حرمت پدر را نگه دارید. اطاعت از پدر و مادر در غیر گناه واجب است حتی اگر غیرمسلمان بود.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رضایت پدر را رضایت خدا دانست و گفت: رضایت پدر برکت عجیبی در زندگی دارد. نارضایتی اش نیز باعث بدبختی می شود و در همین دنیا چوبش را سخت می خورید. طبق روایات پدر و مادر بهشت تو هستند. اگر بهشت و خوشبختی می خواهید کنار و یاور آنها باشید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ادامه داد: روز پدر و روز مادر فقط تشریفات نباشد. احترام و تکریم پدر و مادر مختص روز مادر یا روز پدر نیست بلکه در طول عمر باید به ایشان محبت کرد و تکریم نمود حتی اگر از دنیا رفته اند. عمل به وصیت آنها، رفتن سر مزار، فاتحه خواندن و یادشان کردن ارزش دارد. کاری کنید که همیشه بگویند خدا پدرت را بیامرزد. پدر و مادر هم در حیات هم در ممات بر ما حق دارند.