بام سبز خمینی شهر، بام اصفهان است

ارسال در خبر و گزارش

شهردار حاج حیدری در گفتگوی زنده ای که چهارم فروردین با برنامه ناز نوروز شبکه اصفهان داشت، خمینی شهر را به خاطر وجود جاذبه های گردشگری نظیر لادر و بام سبز قطب گردشگری استان نامید و گفت: در هر برنامه فرهنگی که در منطقه گردشگری لادر برگزار می شود از 20 تا 40 هزار نفر شرکت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه تا کنون 17 برنامه با حضور هنرمندان بزرگ کشور برگزار شده که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است، گفت: این منطقه ابتدا یک چشمه بود که با طرح عمرانی عظیمی الان تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری استان شده و 230 هکتار زمین در اختیار شهر قرار گرفته است.


شهردار در ادامه سخنانش در این برنامه زنده، از بام سبز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر نام برد و گفت: این منطقه نیر تپه ای در دل باغات بود که خریداری شد و با کار عمرانی گسترده ای که در آن صورت گرفت اکنون به بام اصفهان تبدیل شده است. حاج حیدری در توضیح این مطلب گفت: خمینی شهر، اصفهان، فلاورجان و نجف آباد چهار شهر استان است که از فراز این تپه قابل مشاهده می باشد.
وی از برپایی نمایشگاه موزه مشاهیر در بام سبز به عنوان یکی از برنامه های نوروزی خمینی شهر یاد کرد و گفت: تصاویر و زندگینامه کوتاهی از300 نفر از بزرگان شهر را که در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، دینی، پزشکی، هنری و ... در کشور و حتی دنیا سرآمد بوده اند را در این مکان گرد آورده و در معرض دید شهروندان و گردشگران نهاده ایم تا خمینی شهر بیش از پیش شناخته شود و همگان بدانند که شهر ما در همه رشته ها حرف برای گفتن دارد.


شهردار با برشمردن اسامی بناهای تاریخی خمینی شهر نظیر خانه سرتیپ، خانه مجیر، خانه زهتاب، عصارخانه و برج کبوتر گفت: اماکن گردشگری شهر ما در سه روز اول فروردین 26 هزار نفر بازدید کننده داشته است.


وی با بیان اینکه خمینی شهر علاوه بر اماکن دیدنی، جاذبه های گردشگری دیگری همچون غذاهای محلی مرغوب نیز دارد از همگان دعوت کرد به خمینی شهر سفر کنند.
شهردار حاج حیدری در پایان سخنانش از مردم خمینی شهر به خاطر اعتمادشان به شهردار و شورای اسلامی شهر تشکر کرد.