به یکدیگر کتاب عیدی بدهید

ارسال در خبر و گزارش

نخستین نماز جمعه خمینی شهر در سال 1397 به امامت آیت ا... شیخ عباس رحیمی برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، خطیب جمعه ضمن تبریک سال نو تاکید کرد: از جمله عیدی هایی که باید مرسوم گردد، هدیه دادن کتاب است. با هدیه کردن کتاب فقط به یک نفر هدیه نداده اید، بلکه خانواده او نیز با مطالعه آن کتاب بهره مند می گردند. در کنار هدیه های مادی، معنوی را نیز قرار دهید تا بچه ها از همان کودکی بفمند که عیدی فقط اسکناس و پول نیست. چه در دید و بازدیدها، چه عیادت رفتن و در کل هر جا رفتید، کتاب هم هدیه بدهید.


نماینده ولی فقیه ادامه داد: بیایید مانند طبیعت، دلهایمان را نیز بهاری کنیم و با عبادت خالق و خدمت به خلق روحمان را تازه نماییم مخصوصاً در ماه ارزشمند رجب. هدف این است که آدمی از دنیا توشه ای برای آخرت برگیرد لذا حتی اگر یک روز هم بیشتر زنده ماند، باید آن روز را قدر بداند. در آن روز می توان گذشته را اصلاح و کوتاهی را جبران نمود ولی ممکن است فردایی نباشد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر ساله روی گره های کور زندگی مردم دست می گذارد و سال را نامگذاری می کند، گفت: جهت تحقق شعار امسال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" مسؤولان یک وظیفه دارند و آن نظارت و پشتیبانی از تولیدات ملیست. مردم نیز وظیفه دارند بگردند و کالای خوب و باکیفیت ایرانی بخرند تا تولیدکنندگان مجبور شوند کیفیت اجناس خود را بالا ببرند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه طوری اعتکاف را جذاب نشان دهید که جوانان شرکت کنند و از شرّ ماهواره ها و فضای مجازی مصون مانند، گفت: ثواب افطاری دادن در ایام اعتکاف کمتر از افطاری ماه رمضان نیست. می توانید بانی شوید و بخشی از هزینه های سحری و افطاری معتکفین را مخصوصاً در محله های فقیر و نیازمند یا اعتکافهای دانش آموزی بپردازید.