تکریم انسان ها یکی از شعائر الهیست

ارسال در خبر و گزارش

نماز جمعه روز 11 اسفند در خمینی شهر به امامت امام جمعه موقت حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمان کمالی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام کمالی با اشاره به 5 اسفند روز حماسه و ایثار خمینی شهر گفت: در این روز 52 شهید از شهدای عملیات خیبر در خمینی شهر تشییع شدند. در طول تاریخ همیشه اینگونه بوده که هر وقت نیاز بوده خمینی شهری ها برای دفاع از ارزش ها، دفاع از غیرت اسلامی، دفاع از آزادی و استقلال مردانه ایستاده اند و مقاومت کرده اند و دشمن را عقب رانده اند. امروز هم اینطور است.


خطیب موقت جمعه با اشاره به آیه 70 سوره اسرا «وَ لَقَد کَرَّمنا بَنی آدم...» گفت: یکی از شعائر اسلامی کرامت انسان است. خداوند انسان را تکریم کرده است. نگاه توحیدی این است که گرفتاری دیگران گرفتاری تو باشد. از روایات ائمه اطهار (ع) یاد می گیریم که از حق شخصی خود برای تکریم دیگران مایه بگذار. دیگران را بر منافع شخصی مقدم بدار. این از شعائر الهیست که تقوا را تقویت می سازد.


وی ادامه داد: هر کس هر جایی هست و ارباب رجوع دارد، باید به کار او اهمیت دهد و دلسوزی کند. نگوید امروز برو فردا بیا. وقت بگذارد و کارش را انجام دهد. معطلش نکند. به او احترام بگذارد. کار نداشته باشد که او کاره ای هست یا نیست؟ چه سنی دارد؟ از چه حزبی است؟


حاج آقا کمالی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: مادر است که قمر بنی هاشم(ع) تربیت می کند. یکی از برکات ام البنین(س) فرزندانی مانند حضرت ابالفضل(ع) است. اگر حضرت ابالفضل(ع) مقامی دارد، از برکات مادرش است. این زن یکی از بهترین پاسداران خون شهدای کربلا بود. بیش از آنکه به فکر فرزندانش باشد، به فکر امام و ولایت بود.
وی یکی دیگر از مصادیق تعظیم شعائر الهی را زنده نگه داشتن آن چیزی دانست که برای خداست و تاکید کرد: خواندن وصیتنامه شهدا، برگزاری یا رفتن به مجالس و یادواره ها نیز جزء شعائر الهیست که تقوا را تقویت می سازد. تعظیم شعائر الهی باعث افزایش و تقویت تقوا در انسان می گردد. همه ما وظیفه داریم تقوا را در وجودمان تقویت نماییم.


امام جمعه موقت شهرمان از نمازگران دعوت کرد در راستای تعظیم شعائر الهی صبح پنجشنبه 17 اسفند در مراسم یادواره شهدای کارمند شهرستان خمینی شهر در حسینیه ثارالله شرکت نمایید.