سالن های مطالعه باید شب ها نیز باز باشد

ارسال در خبر و گزارش

نماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت آیت الله شیخ عباس رحیمی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، غالب سخنان امام جمعه با توجه به هفته کتاب و همچنین هفته وقف به این دو موضوع اختصاص یافت. وی با تاکید بر اینکه همه ما باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم گفت: یکی از مشکلات ما در شهرستان تعطیلی سالن های مطالعه در شب است و این در حالیست که شب های طولانی نیمه دوم سال برای مطالعه بسیار مناسب است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی همچنین با تاکید بر اینکه تک تک ما موظف هستیم برای بالا بردن سطح مطالعه قدم برداریم گفت: بنده تا کنون 60 هزار جلد کتاب به کتابخانه های شهرستان اهدا کرده ام.
وی در ادامه به بیان اینکه وقف سنت حسنه ای است که از زمان پیامبر اکرم (ص) آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، گفت: امروز باید وقف هایمان به توجه به نیاز روز انجام بشود. آیت الله رحیمی از درمان بیماری های صعب العلاج، تهیه ضروریات زندگی برای زوج های جوان بی بضاعت، تامین سرپناه برای بی خانمان ها، اقدامات فرهنگی و... به عنوان مصادیقی یاد کرد که امروزه نیازمند منبع وقف است.
نماینده ولی فقیه در خمینی شهر در بخش دیگری از سخنانش کمک به مردم زلزله زده را وظیفه همگانی دانست و افزود: به داد مظلومان برسید و دست درماندگان را بگیرید که به فرموده امیرالمومنین علی (ع) این کار باعث بخشایش گناهان کبیره خواهد شد.
وی ضمن تسلیت رحلت جانسوز پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) شناخت صحیح پیامبر اکرم (ص)، قرآن و سنت را یکی از وظایف ما برشمرد.
گفتنی است حجت الاسلام قربانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سخنگوی پیش از خطبه ها بود.