اخبار کوتاه / 47

ارسال در خبر و گزارش

kootah- بازديد دانشجويان دانشگاه آزاد از جانباز انقلاب اسلامي

- يادواره شهداي جوي آباد

- اعزام دانش آموزان خمینی شهری به مناطق جنگی

 

- و ...

 

بازديد دانشجويان دانشگاه آزاد از جانباز انقلاب اسلامي

منصور نقدعلی: دانشجويان خوابگاه پسران دانشگاه آزاد اسلامي از جانباز سرافراز انقلاب اسلامي عيادت كردند. سهراب نريماني شهيد زنده انقلاب  و ساكن دهنو بيش از 30 سال از ناحيه گردن به پائين بي حركت است و در تمام اين مدت فقط قادر به تكلم و نفس كشيدن است و هيچ تحرك ديگري در بدن ندارد. وي در منطقه جنگي ذوالفقاريه آبادان جانباز گرديد. اين انسان بزرگ اهل تفكر و تذكر است به نحوي كه از او سؤال شد اگر دوباره جنگ شروع شود شما چه مي كنيد پاسخ داد به جنگ مي روم و به اسلام عزيز خدمت مي كنم. نريماني مرد حديث استقامت به پهناي يك عمر است. دانشجويان در هنگام مواجه با او، وجداني بيدار و ايماني قوي را نظاره گر شدند؛ مردي از تبار امام (ره) كه سالهاست بر تخت زندگي مي كند و براي حفظ اسلام و انقلاب از همه نيازها دست كشيده و به سعادت ابدي فكر مي كند.

 

يادواره شهداي جوي آباد

در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) يادواره شهداي محله جوي آباد عصر پنج شنبه 15 ارديبهشت در ورزشگاه مهرگان با حضور اقشار مختلف مردم و به همت خواهران و برادران بسيجي محل برگزار شد. در اين مراسم فرمانده سپاه خميني شهر ضمن تشكر از برپايي اين يادواره اظهار اميدواري كرد بركات معنوي اين حركت در اين محل تداوم داشته باشد. قرباني تصريح كرد: ما در اينجا به گدايي نور آمده ايم براي اينكه شهداء راه را براي ما نوراني كنند. همه اقوام در تاريخ ايران وقتي زمان حراست از اسلام و ميهن به ميان مي آمد از  بذل جان دريغ نكردند بويژه قوم بختياري كه همه محب اهل بيت (ع) هستند. قرباني تاكيد كرد: شهداء وظيفه شان را نسبت به نائب امام زمان با بذل جان انجام دادند. آيا وظيفه ما اين است كه فقط يادواره بگيريم؟ وظيفه ما اين است كه دائم از خودمان بپرسيم كه  اگر امروز شهدا در بين ما بودند چه مي كردند؟ پخش كليپ از شهداء، مداحي و دكلمه خواني از برنامه هاي اين  مراسم بود. شهردار، فرمانده نيروي انتظامي و امام جمعه درچه از مهمانان اين مراسم بودند.

 

اعزام دانش آموزان خمینی شهری به مناطق جنگی

محمد سلیمی: 1000 نفر از دانش  آموزان خمینی شهری در قالب کاروان های راهیان نور و طی 4 مرحله به مناطق جنوب اعزام شدند. گفتنی است که حدود 800 نفر از این دانش آموزان در مقطع دوم دبیرستان بوده و جهت درس آمادگی دفاعی به این مناطق سفر کردند.

 

برگزاري همايش مربيان هنر كودكان

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خميني شهر با همكاري انجمن هنرهاي تجسمی همايش مربيان هنر كودكان را با حضور استاد حسين تحويليان مولف كتاب نقاشي كودك و مدرس دانشگاه هنر اصفهان برگزار خواهد كرد. اين همايش قرار است در روز بيست و هشتم ارديبهشت ساعت 17 بعدازظهر در سالن الغدير برگزار گردد.

 

مانور زلزله مخصوص بچه های مهد کودک برگزار شد

به همت جمعیت هلال احمر، بهزیستی، سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی و شهرداری؛ مانور زلزله بچه های مهد کودکی در محل پارک پیروزی برگزار شد. در این مانور عملیات امدادی، نجات مصدومین، اطفاء حریق و عملیات حمل بیمار و خدمات اورژانسی و درمانی برای کودکان توسط نیروی امدادی به نمایش گذاشته شده بود. از نکات جذاب این مانور شور و اشتیاق کودکان در حین عملیات مانور بود.

 

برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب

طاهره خونساري: سازمان ملی جوانان استان اصفهان باهمکاری کانون های فرهنگی شهرستان در ایام فاطمیه اقدام به برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف کرد. در این نمایشگاه که به مدت پنج روز و در دو نقطه از شهر یکی  میدان قدس و دیگری کانون فرهنگی قرآنی ذکر الرحمه برپا شد بنرهایی با موضوع حجاب و عفاف، آیات و روایات، سخنان بزرگان، افرادی که به اسلام و حجاب اسلامی رو آورده اند، اوضاع بحرین و ایام فاطمیه در معرض دید قرار گرفت. در این نمایشگاه  که هر روز از ساعت 5 بعد از ظهر تا ساعت 23 برپا بود کتاب هایی با تخفیف 50 درصد، و سی دی هایی با نازلترین قیمت و همچنین پرچم ماشینی به فروش می رسید. شایان ذکر است که در همه شهرستان ها یک نمایشگاه برپا شد ولی به همت مدیر کل سازمان ملی جوانان استان . در شهرستان خمینی شهر دو نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

 

موفقيت دانش آموز بسيجي در مسابقات كشوري قرآن

يك دانش آموز خميني شهري در مسابقات كشوري قرآن درخشيد. علی کاظمی كه دانش آموز بسيجي است در نهمین جشنواره قرآن و عترت بسیج دانش آموزی موفق به کسب رتبه اول کشوری در رشته قرائت در مقطع راهنمایی شد.

لازم به ذکر است که ده شب سوگواری و سخنرانی توسط دکتر ابوالبرکات و استاد خسروی در این ایام و همچنین مراسم عزاداری اعضای این حسینیه در شهر بهاران یکی از شهرهای شهرستان فلاورجان در دوشنبه 19/2/1390 از دیگر برنامه های این گروه فرهنگی هنری بود.

 

تصویربرداری تله تأتر «مهر و ماه» در خمینی شهر به پایان رسید

مشاور کارگردان تله تأتر «ماه و مهر» در گفتگو با خبرنگار فرت آنلاين گفت: پس از چهار ماه کار تحقیقاتی توسط اعضای فعال گروه فرهنگی هنری یاسین متن این تله تأتر به نگارش درآمد و پس از یک ماه دوره خوانی نقشها، تصویربرداری آن آغاز گردید.

«میلاد قزوینی زاده» افزود: هدف از ساخت این تله تأتر به تصویر کشیدن زندگانی حضرت زهرا(س) از ازدواج تا شهادت می باشد و سعی شده در طی کار بیشتر به جنبه های اخلاقی زندگانی آن حضرت پرداخته شود.

وی ادامه داد: لوکیشن اصلی این فیلم یکی از منازل مسکونی خمینی شهر است که با دکورسازی جدید و هزینه ای بالغ بر 300 هزار تومان مورد استفاده قرار گرفت.

«قزوینی زاده» در پایان تصریح کرد: کارگردانی این تله تأتر را «محمدجواد حاجیان» به عهده دارد و مانند مهدی ثابت پی، امیرحسن کریم جعفری، محمدطاها رفیعی، شهریار حاج حیدری، امیرسالار صرامی، فاطمه نوروزی، فائزه نوروزی، نازنین مجیری، فاطمه مجیری و زهرا حیدری در آن به ایفای نقش می پردازند.

لازم به ذکر است که گروه فرهنگی هنری یاسین خمینی شهر در مناسبتهای مختلف مذهبی کارهای هنری را ارائه کرده است و اعضای این گروه نیز از فعالان قرآنی شهر هستند که قبلاً کارهایی مانند «سوگواره خدا کند که بیایی»، «نرگس» و «چرا» را برای عموم به نمایش درآورده اند. این تله تأتر نیز بعد از تدوین در ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به نمایش درخواهد آمد.

 

برگزاری طرح «ارتقای قرائت صبحگاهی مدارس»

یک سال قبل اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر چندین طرح به عنوان طرحهای مصوب ریاست جمهوری به استانداری ارائه کرد. چندی بعد طرح «ارتقای قرائت صبحگاهی مدارس» با سه میلیون تومان بودجه به تصویب استانداری رسید و به سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ شد.

يك عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر با بيان اين مطلب افزود: سپس قرار شد اتحادیه طرح مذکور را در شهرستان خمینی شهر اجرا کند و اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر همکاری نماید. لذا فراخوانی از طرف اداره آموزش و پرورش به صورت بخشنامه در مدارس شهرستان توزیع گردید و طی آن از مربیان پرورشی مدارس درخواست شد دانش آموزان پایه های چهارم ابتدایی به بالا که در زمینه قرائت قرآن استعداد دارند، به امور تربیتی اداره آموزش و پرورش مراجعه کنند.

«محمدحسین باقری» اضافه کرد: پس از اینکه از یکایک دانش آموزان تست گرفته شد، مراسم افتتاحیه طرح «ارتقای قرائت صبحگاهی مدارس» در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر برگزار شد که در این مراسم ضمن اجرای برنامه های متنوع، دانش آموزان نسبت به طرح توجیه شدند.

مسؤول طرح «ارتقای قرائت صبحگاهی مدارس» افزود: درحال حاضر کلاسها هفته ای دو روز عصر روزهای سه شنبه و پنج شنبه – به صورتی که با زمان کلاسهای مدرسه تداخلی نداشته باشد- با تعداد حدود 60 نفر برگزار می شود. البته هنگام امتحانات خرداد موقتاً تعطیل و پس از آن ادامه پیدا خواهد کرد. مکان تشکیل کلاسها هم در دارالقرآن اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر می باشد.

«باقری» تصریح کرد: در این طرح از اساتید مجرب شهرستان استفاده شده است و .شرکت در این طرح کاملاً رایگان است و در کنار کلاسها برنامه های متنوع مانند اردو، توزیع سی دی و... جهت جذب دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسؤول طرح «ارتقای قرائت صبحگاهی مدارس» در پایان ابراز کرد: در اینجا لازم است از جامعه قاریان شهرستان تشکر کنیم که ما را در اجرای این طرح یاری نمودند. همچنین از دانش آموزانی که دوست دارند در این طرح شرکت کنند، دعوت می شود به امور تربیتی اداره مراجعه کنند تا به این طرح بپیوندند.