بازتاب گسترده گزارش فرصت آنلاين درباره يك جانباز شیمیایی

ارسال در خبر و گزارش

janbaz1درج گزارشی از وضعیت وخیم یک جانباز شیمیایی در فرصت آنلاين و شماره گذشته فرصت بازتابهای متعددی داشت.

اين گزارش تكان دهنده درباره وضعيت جسمي يك جانباز شيميايي خميني شهري بود كه به مراحل وخيم و تألم آوري رسيده است اما مسئولان امر توجه لازم را به وضع وي نكرده اند.اين جانباز دفاع مقدس كه نخواست نامش ذكر شود گفت كه در چند سال اخیر به علت تشدید عوارض شيميايي به طور کامل خانه نشین شده و بدون هیچ گونه حمایتی با درد و رنج زندگی را سپری کرده است.

 

ع – ب تا قبل از وخیم شدن وضعیت جسمی از طریق شغل رانندگی خودروی سنگین هزینه زندگی را تأمین می کرده که با از کار افتادگی وي، خرج زندگی وي و همسر و چهار فرزندش بر دوش پدر و مادر و خانواده اش افتاده است.

گفتنی است طبق مشاهدات خبرنگار فرصت آنلاین و مستندات ارائه شده، جراحات وارده به وی در اثر مواد شیمیایی، به غیر از صورتش در تمام بدن او آشکار است.

به دنبال انتشار اين گزارش، برخي مسئولان شهرستان از جمله امام ­جمعه، شهردار و نماینده به صورت جداگانه به دیدار این جانباز رفتند. همچنين برخي از جانبازان دفاع مقدس نيز ضمن حضور در منزل اين جانباز، از وضعيت وي مطلع شدند. يكي از اين عيادت كنندگان كه خود آثار جراحات جنگ تحميلي را بر بدن دارد وضعيت اين جانباز شيميايي را بسيار تألم آور توصيف كرد.

برخي از شهروندان هم ضمن تقدیر از اقدام فرصت در این زمینه به اظهار نظر پرداختند. يكي از شهروندان گفت: «این جانباز از محله ماست. من سالهاست که او را می­ شناسم. خدا خیرتان بدهد که مشکلات او را به گوش مسئولان رساندید.»

در عين حال، برخي مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران از انتشار عمومي اين مطلب انتقاد كرده و چنين ابراز عقيده كردند كه اين جانباز خودش براي تكميل پرونده مراجعه نكرده است.

اين در حالي است كه جانباز مزبور خانه نشين است و به نظر مي رسد مسئولان امر كه وظيفه قانوني شان رسيدگي به اين موارد است نبايد در اداره منتظر مراجعه جانباز بنشينند و به سهولت سالها درد و رنج اين جانباز دفاع مقدس را با گفتن يك جمله توجيه كنند!

در همين حال، برخي شهروندان در تماس با فرصت، از وجود موارد مشابه و جانبازان بدون پرونده كه با مشكلاتي دست به گريبان هستند در محلات خود خبر داده اند.