داوطلبان ورود به شورای شهر برنامه ارائه دهند

ارسال در خبر و گزارش

 بحث داغ انتخابات، روز پاسدار و روز جانباز از مهمترین مطالبی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر ایراد گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله شیخ عباس رحیمی نکاتی درمورد انتخابات شوراهای شهر و روستا متذکر شد و گفت: معمولا این روزها داوطلبان پوسترها و کارتهای تبلیغاتی خود را چاپ می کنند. بعضا دیده می شود در این برگه ها عکس امام و رهبر یا آیات قرآن و ادعیه چاپ می گردد و زمان تبلیغات در کوچه و خیابان و در جوی آب یا زیر پا می افتد و نوعی بی احترامی صورت می گیرد. ممکنست هدف از چاپ اینها قصد تبرّک باشد ولی ممکن است سوءاستفاده و توهین احتساب گردد. این گونه کارها شرعا حرام است.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: نکته دیگر محتوای تبلیغات است. چیزهایی به مردم بگویید که انجام پذیرست. وعده دروغ ندهید. اصلا این شهر چقدر پول دارد که شما می گویی من فلان کار را می کنم؟! توان آن را دارید؟ اصلا بودجه چهار ساله شهر اینقدر هست؟ وعده ها راست و واقعی باشد. دروغ و خیالی و رؤیایی نباشد.

استاد حوزه و دانشگاه به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد به جای تبلیغات آنچنانی برنامه ارائه دهند و گفت: مثلا بگویند ما اگر عضو شورای شهر شویم این برنامه ها را داریم، توانش را هم داریم، بودجه اش را نیز اینگونه تامین می کنیم. برنامه ها را در قالب بروشور برای مردم توضیح دهند تا مردم خودشان انتخاب کنند.

خطیب جمعه حفظ حرمت نامزدها را ضروری دانست و گفت: دروغ پردازی، تهمت، تخریب و آبروریزی در شان جمهوری اسلامی نیست. اینها دور از شان اخلاق انتخاباتی و اسلامی است.
حاج آقا رحیمی خطاب به نامزدهای انتخاباتی بر اصل وحدت تاکید کرد و گفت: نیایید در انتخابات طایفه گرایی و محله گرایی راه بیندازید و وحدت مردم را خدشه دار کنید. هیچ چیز مهم تر از وحدت مردم نیست. هر کاری می خواهید انجام دهید اول به وحدت و یکپارچگی توجه کنید. همه از یک شهر هستیم. خدای ناکرده بعدا اعضای منتخب در شورا هر کسی سنگ محله خود را به سینه بزند و مشکلاتی ایجاد گردد.

وی تاکید کرد: مردم از حالا شناسایی کنند، برنامه ها را مطالعه کنند و شرایط اصلی را مدنظر قرار دهند یعنی کاردان بودن، انقلابی بودن، مؤمن بودن و مهم تر ولایتمدار بودن که هفته قبل توضیح دادیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان از کسانی که صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر را تشخیص داده اند، گلایه کرد و گفت: به بیشتر آنهایی که ردّ صلاحیت کرده اند، گفته اند شما ولایت فقیه را قبول ندارید. به نظر من اینطور صحبت کردن تضعیف ولایت فقیه است. این صلاح نیست. این چماقی می شود تا عده ای شروع کنند علیه ولایت فقیه صحبت کنند. اگر داوطلب مشکلی هم داشت، به او تفهیم کنید ولی نه با این صراحت.

همه نامزدها قول دهند برای حل مشکلات کشور به مرزهای خارج نگاه نکنند
امام جمعه خمینی شهر درمورد انتخابات ریاست جمهوری به سخنان اخیر مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: همه نامزدها قول دهند برای حل مشکلات کشور و باز شدن گره ها به مرزهای خارج نگاه نکنند و امید نداشته باشند. قبلاً هم امام راحل(ره) معیاری گفته بود که ببینید آمریکا از چه کسی طرفداری می کند، بدانید حتماً مشکلی در آن شخص وجود دارد.
حاج آقا رحیمی خطاب به مردم گوشزد کرد: حواستان باشد شایعات شبکه های مجازی را باور نکنید و دامن نزنید. دشمن دارد جوسازی و کارشکنی می کند. خط و جهت می دهد. مواظب باشید و به نکات ظریف مقام معظم رهبری توجه کنید.

هر کس قدمی برای کشور و نظام و انقلاب بردارد، پاسدار است
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه روز پاسدار روز همه مردم است و ضمن تبریک این روز گفت: همه شما می توانید پاسدار باشید. همه انسانهایی که وظیفه شناسند و وظیفه خود را بخوبی انجام می دهند. هر کس قدمی برای کشور و نظام و انقلاب بردارد، پاسدار است حتی کسی که در نماز جمعه، در راهپیمایی ها یا در انتخابات شرکت می کند.

امام جمعه شهرمان با اشاره به چهارم شعبان روز جانباز گفت: ما وظیفه داریم؛ چه مسؤول چه غیر مسؤول، چه زن چه مرد، پیر و جوان قدر نظام را بدانیم و حرمت جانبازان را حفظ نماییم. هر کاری کنیم باز هم نمی توانیم حق این قشر را ادا نماییم. خداوند بهشت برین را برای این عزیزان مهیا دارد.