تازه های خمینی شهرگردی

ارسال در خبر و گزارش

ایام نوروز فرصتی برای شهرگردی است. اگر ساکن خمینی شهر باشی و میهمانی هم داشته باشی حتما از خودت سوال می کنی چه جاهایی را می توانم به میهمانان معرفی کنم. به همین دلیل سعی می شود مکان های دیدنی شهرستان معرفی شود. بعضی از این اماکن سال های قبل هم بوده اند و چندتایی هم خوشبختانه امسال اضافه شده اند. اول به آنهایی که امسال اضافه شده اند می پردازیم و سپس فهرست قبلی ها آورده می شود.

 bame sabz 4
بام سبز
این منطقه که در دل باغات شهر قرار دارد به دلیل داشتن چند تپه مرتفع بر باغات و نواحی اطراف تسلط داشته و فضای سبز وسیعی را در مقابل چشمان بینندگان قرار می دهد. این منطقه در فصل شکوفه ها جلوه ویژه ای دارد. به دلیل همین موقعیت خاص است که شهرداری عملیات عمرانی خود را در بیش از یکصدهزارمتر زمین های این منطقه شروع کرده و امسال شهروندان و مسافران شاهد بهره برداری از مرحله اول آن هستند. این منطقه از بلوار شهید صدوقی، جاده کانال نکوآباد به سمت بلوار الغدیر دسترسی دارد.


فروشگاه و نمایشگاه دایمی صنایع دستی
صنایع دستی شهرستان دارای قدمت زیادی است ولی چرخه آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در این شهرستان یک نقیصه داشت و آن بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی بود و به همین منظور نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی خمینی شهر در فضایی بسیار زیبا دایر شد تا از این پس جلوه گر هنر هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی شهر باشد. بازارچه دائم صنایع دستی نقش جهان در زمینی به وسعت 1500 مترمربع و در مجتمع تفریحی نقش جهان در 3 طبقه در خیابان نبوی منش واقع است و این مجموعه از ظرفیت ایجاد 125 غرفه صنایع دستی برخوردار است ولی در حال حاضر بیش از 40 هنرمند جوان صنایع دستی شهرستان در رشته هائی همچون منبت، قلمزنی، مینا، سفالگری، نساجی سنتی و هنرهای چوبی در این نمایشگاه فعالیت می کنند.

 gologeyah
بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان
گرچه چند سالی است که کلنگ این بازارچه به زمین زده شده و سال قبل از مرحله اول آن بهره برداری شده است ولی بهمن ماه 1395 مرحله دوم بازار گل و گیاه سپاهان در زمینی بالغ بر11 هزار و 500 مترمربع و 5 هزار مترمربع سازه شامل سالن گل های فصلی و فضای باز با 30 واحد غرفه فروش گل و گیاه افتتاح شد. این بازار تولیدات گل و گیاه را به داخل و خارج کشور ارائه می دهد.
اکنون این بازار به مجموعه ای تفریحی در فضایی آرام تبدیل شده است که گردش در آن هم فال است و هم تماشا ضمن اینکه انواع گل ها در معرض دید قرار گرفته ساعاتی بدون دغدغه را هم برای گردشگر فراهم می کند.

lador96
تازه های منطقه گردشگری لادر
گرچه این منطقه امروزه یک مرکز گردشگری شناخته شده برای مردم شهرستان، استان و کشور است ولی از آنجا که فعالیت های عمرانی شهرداری در آن ادامه دارد این اقدامات طی سال1395 تازه هایی را برای این منطقه به ارمغان آورده که جاده سلامت چهاباغ لادر و شهر بازی از جمله آنها می باشد.
منطقه گردشگری لادر واقع در کمربندی خمینی شهر نجف آباد منطقه ای کوهستانی با چشم اندازهایی زیباست که در ایام نوروز برنامه های متنوعی نیز در آن اجرا می شود.


مرکز گردشگری قبلی
خانه تاریخی سرتیپ (متعلق به دوره قاجار با بخش های مختلف واقع در بلوار توحید)
خانه تاریخی مجیر (متعلق به دوران قاجار همراه با نمایشگاه های ویژه نوروز و اجرای برنامه های متنوع واقع در خیابان مدرس)
برج کبوتر دستگرد (واقع درخیابان پروفسور میردامادی پارک مهر)
موزه مردم شناسی خمینی شهر (مجموعه ای از آثار باقیمانده از زندگی مردمان خمینی شهر و مشاغل سنتی این دیار واقع در خانه سرتیپ)
مجموعه موزه های خانه مجیر (مشاهیر، هنرهای دستی، کهن پیشه ها و قلم)

موزه مردم شناسی جوی آباد قدیم (مجموعه ای از اسناد و مدارک و لوازم قدیمی منطقه جوی آباد قدیم واقع در جوی آباد خیابان شهید فهمیده نزدیک امامزاده سید نجم الدین)
مسجد جامع خوزان (قدیمی ترین مسجد خمینی شهر متعلق به 700 سال قبل واقع در خیابان شریعتی جنوبی)
مساجد جامع فروشان، ورنوسفادران، دستگرد و مسجد آقا علی اکبر

امامزاده سید محمد(ع) (از نوادگان امام سجاد(ع) واقع در بلوار آزادگان با امکانات اقامتی و رفاهی)
امامزاده سید نجم الدین (واقع در جوی آباد بلوار شهید فهمیده) 
عصار خانه و بازار ورنوسفادران (واقع در خیابان امام شمالی، چهارشنبه بازار)

محورهای سنتی
دوشنبه بازار، درب محکمه، پنج شنبه بازار، اطراف نهر گاردر و بازار ورنوسفادران


فضای مجازی
اطلاع رسانی درمورد برنامه های نوروزی از طریق کانال برنامه های 96
اخبار رویدادهای نوروزی و شهرستان از طریق سایت فرصت آنلاین
آشنایی با تاریخ، پیشینه، ابنیه تاریخی ، مشاهیر، هنرمندان و شاعران خمینی شهری از طریق سایت دانشنام خمینی شهر و کانال دانشنامه