رییس کمیته امداد تودیع و معارفه شد

ارسال در خبر و گزارش

در حالی که تا پایان سال فرصتی باقی نمانده، یزدانی رییس کمیته امداد خمینی شهر راهی کمیته امداد اصفهان شد تا قصری معاون حمایت کمیته امداد شهرستان به عنوان پرکارترین معاونت، بر صندلی ریاست این نهاد انقلابی تکیه بزند و از این پس تجربیات خود را در مسیر ریاست این نهاد به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار فرصت، قائم مقام کمیته امداد استان با حضور در این آیین، یزدانی را با 7 سال سابقه کار در شهرستان جزو السابقون السابقون خمینی شهر خواند و گفت: ایشان فرصت کافی برای خدمت در خمینی شهر داشتند و خدمات شایانی نیز به محرومان این شهرستان ارائه دادند.

بنایی در پاسخ محمدی مشاور نماینده مجلس که به نمایندگی از ابطحی در این جلسه حضور داشت و تودیع و معارفه رییس کمیته امداد را در روزهای پایانی سال و در حالی که فرصتی تا انتخابات نداریم مورد انتقاد قرار داد، گفت: یکی از رموز موفقیت کمیته امداد ثبات مدیریتی است. وی دراینباره افزود: یکی دیگر از عوامل موفقیت ما این است که مسوولان کمیته امداد علیرغم اینکه همگی از مواضع سیاسی برخوردارند اما در هیچ زمانی این گرایشات را در کار دخالت نداده اند.

قائم مقام رییس کمیته امداد استان افزود: علاوه براینکه آقای یزدانی ارتقا می یابند کسی جایگزین ایشان می شود که هم یک نیروی بومی است و هم معاونتی را بر عهده داشته است که 60 درصد امور کمیته امداد بر عهده اش بوده و مسلما اشراف لازم را بر امور دارند و موفق عمل خواهند کرد.


3درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند
بنایی در ادامه طی ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد در سطح استان و خمینی شهر گفت: کمیته امداد خمینی شهر 3 درصد از کل جمعیت شهرستان را که معادل 8 هزار نفر است تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: در حالی کمیته امداد خمینی شهر به یتیمان تحت پوشش خود ماهانه 195 هزار تومان هدیه می کند که میانگین سرانه کمیته امداد استان برای کمک به یتیمان 180 هزار تومان است و در حالی 132 فرزند محسنین از کمیته امداد خمینی شهر ماهانه 66 هزار تومان دریافت می کنند که این سرانه در کمیته امداد استان ماهانه 50 هزار تومان است.

نزدیک به هزار زن سرپرست خانوار خمینی شهر بیمه عمر شدند
قائم مقام رییس کمیته امداد استان در ادامه گفت: 723 فرزند محسنین بدون حامی در خمینی شهر داریم که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم خیراندیش خمینی شهر برای این عزیزان حامی پیدا کنیم.

بنایی میزان کمک های مردم خمینی شهر در قالب صندوق صدقات به محرومان را در 11 ماهه سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان، میزان کمک های حامیان ایتام تحت عنوان طرح اکرام ایتام را 920 میلیون تومان و مجموع کمک های مردمی یه این نهاد امدادرسان را در قالب های صدقات، اکرام ایتام، زکات و... را 2 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد. 
وی همچنین از بیمه عمر 931 زن سرپرست خانوار خمینی شهر توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: این زنان پس از 55 سالگی بازنشسته شده و حقوق ماهانه دریافت خواهند کرد.

این مقام مسوول در کمیته امداد استان همچنین از اجرای طرحی که طی آن کودکان زیر 5 سالی را که از سوتغذیه رنج می برند تحت پوشش قرار داده و با تاییدیه پزشکی بسته غذایی در اختیارشان می گذارد خبر داد و گفت: در در 11 ماهه سال جاری یک میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده ایم. 
گفتنی است در این مراسم که با حضور برخی مسوولان شهرستان برگزار شد، آیت اله رحیمی امام جمعه خمینی شهر، راعی سرپرست فرمانداری خمینی شهر و محمدی مشاور نماینده مجلس، یزدانی و قصری سخنانی ارائه کردند.