همسایگی کاکتوس ها با کفش های نمدی

ارسال در خبر و گزارش

این عروس های زیبا با پیراهن های چین چین سفید و نباتی اولین کسانی هستند که به استقبالت می آیند. کفش های کوچولوی نمدی جلوی پایت جفت شده اند و تخم مرغ های سفالی با پیراهن های خال خالی و گل منگلی و موهای ژولیده روی کله هایشان هم برای خوشامد گویی صف کشیده اند. کاکتوس های جورواجور هم انگار از دور دیده بانی می دهند و سمبوسه های خشمزه آماده پذیرایی هستند. خاتم و مینا هم که صدرنشین این مجلس اند...

n.k.41
شاید در نگاه اول این نمایشگاه هم مثل نمایشگاه های دیگر به نظر بیاید با محصولاتی که این روزها در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوع در بازارچه های مشاغل خانگی به چشم می آیند اما این بازارچه با دیگر جاها یک تفاوت اساسی دارد. یک مشخصه ای که حساب آن را از همه جا جدا می کند و آن را منحصر به فرد جلوه می دهد.

n.k.3
این لباس های قلاب بافی شده، این محصولات نمدی، این کاکتوس های خوش آب و رنگ و... را دستانی خلق کرده اند که قرار بوده بیماری از پا درشان بیاورد. مددجویان خیریه بقیت اله (ویژه حمایت از بیماران سرطانی، صعب العلاج، دیالیزی) برای مبارزه با دشمنی که برای نابودی شان نقشه های جورواجور در سر داشته کمر همت بسته اند و با سفر به دنیای هنر از بستر بیماری و خمودگی و ناامیدی فرار کرده اند. زنجیری را که بیماری بر وجودشان حلقه کرده بود گسسته اند و به جنگ ناملایمتی ها رفته اند.

n.k.5
خیریه بقیت اله که در حال حاضر قریب به دو هزار مددجو را زیر چتر حمایت خود گرفته است با برگزاری کلاس های هنری در یکی از طبقات ساختمان خیریه سعی در روحیه بخشی و امید افزایی بیماران و خانواده های آنها دارد.


برگزاری این کلاس ها و برپایی این بازارچه یکی از اقداماتی است که این خیریه در راستای طب تسکینی به انجام می رساند. برگزاری اردوهای شاد، راه اندازی دفاتر مشاوره، عیادت از 6 بیمار در هر هفته و... از دیگر اقدامات این خیریه در همین راستاست.

n.k.7
مدیرعامل انجمن خیریه بقیت اله (عج) در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین می گوید: شاید تا چندی پیش این خیریه تنها بیمارانی را که نیاز مالی داشتند تحت پوشش می گرفت اما امروز شناسایی و ارتباط با کلیه بیماران سرطانی، صعب العلاج و دیالیزی اعم از نیازمند و غنی از جمله اهداف ماست.


عصیانی می افزاید: ابتلای یک عضو از یک خانواده به چنین بیماری هایی علاوه بر اینکه شخص بیمار را درگیر می کند خانواده وی را نیز دچار نگرانی شدید می نماید. تشویق این بیماران و خانواده هایشان به استفاده از خدمات مشاوره ای خیریه حداقل کمکی است که خیریه می تواند برای بیماران انجام داده و جامعه را از انحراف به سمت ناامیدی و بی انگیزگی نجات بخشد.


نمایشگاه و بازارچه مددجویان خیریه بقیه اله الاعظم خمینی شهر واقع در سه راه شهید رجایی تا سوم اسفند ماه پذیرای بازدیدکنندگان است. ساعات بازدید از 9 تا 13 و از 16 تا 20 می باشد.

عصیانی دراینباره می گوید: این اولین نمایشگاهی است که از آثار دست مددجویان برگزار کرده ایم و انشااله درآینده قصد داریم به این فعالیت های مثبت و  کارآمد که هم جنبه روحیه بخشی دارد و هم  می تواند برای بیمار و خانواده اش منبع درآمدی باشد دامن بزنیم. وی افزود: بدیهی است که با گسترش فعالیت ها در این حوزه، باید نمایشگاه های بعدی را در فضایی بزرگ تر برپا کنیم که در عین حال مرکزیت بیشتری هم داشته و برای همه همشهریان قابل دسترسی باشد.Â