کلنگ زنی 5 طرح آموزش و پرورش و افتتاح یک مدرسه در دهه فجر

ارسال در خبر و گزارش

جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور فرماندار، معاون سیاسی اجتماعی وی و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان در محل این اداره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مسؤول روابط عمومی آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه های این اداره برای دهه فجر اعلام کرد: جشن انقلاب امسال در همه مدارس برگزار می شود ولی در مدارس خرد تیرانچی، دهخدای درچه، شهدای غواص و ولایت خمینی شهر به صورت نمادین بر پا می گردد.

اجرای برنامه هایی برای مبارزه با مواد مخدر در دبیرستان های جوی آباد

توکلی از برگزاری جشن تکلیف برای 2350 دانش آموز دختر کلاس سوم دبستان در ایام ا... دهه فجر خبر داد و افزود: به علت زمان بر بودن، این مراسم را در 4 روز برگزار می کنیم.

وی همچنین افزود: در جلسه ای که با مدیرکل آموزش و پرورش و مجمع خیرین استان اصفهان داشتیم از برنامه های آموزش و پرورش خمینی شهر در حیطه مبارزه با مواد مخدر که در دبیرستان های جوی آباد برگزار گشت، تقدیر شد. این برنامه ها با حمایت مجمع خیرین امام حسن عسکری (ع) آغاز و هم اکنون نیز در حال اجراست.

توکلی گفت: پیش بینی می شود که پس از اتمام این طرح 10 هزار نفر- ساعت دانش آموزان و اولیا آموزش خواهند دید. همچنین کمک های خوبی به دانش آموزان بی بضاعت برای تهیه لوازم شب عید و اقلامی که نیاز دارند انجام خواهد شد.

وی ضمن تشکر از فرماندار به خاطر پیگیری جلسات آسیب های اجتماعی گفت: سعی داریم مسابقات مختلف به خصوص برنامه های ورزشی را در این منطقه برگزار کنیم ولی اجرای این برنامه همراهی دیگر ارگان ها را هم می طلبد.

نماینده امام جمعه: در مدارس به زنگ نماز اهمیت داده نمی شود

نماینده امام جمعه شهرستان در این جلسه گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه شود فضای مجازی و هجمه های آن است و باید یک سخنران متبحر در مورد آن آگاه سازی کند. اکنون در شبکه های اجتماعی انقلاب را بسیار مورد هجمه قرار می دهند بنابراین باید دستاوردهای انقلاب برای جوانان و نوجوانان روشن شود.

نقدعلی همچنین گفت: بسیاری از مدارس وقعی به زنگ نماز نمی نهند. البته معلمین خوبی هم دارند اما زنگ نماز را به اندک بهانه ای لغو و یا حتی از آن ممانعت می کنند. مقام معظم رهبری در این اجلاسیه اخیر به اهمیت نماز اشاره کردند.

وی افزود: نکته بعدی بحث دعوت به حجاب است که کمی کمرنگ شده است. قانون امر به معروف و نهی از منکر پر مایه است و از شما خواهش می کنم که آن را در سطح مدارس اطلاع رسانی کنید.

نماینده امام جمعه شهرستان به وجود رقص و پایکوبی در جشن های بعضی از مدارس شهرستان اشاره کرد.

تکذیب بی اهمیت شمردن زنگ نماز  در مدارس 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ممانعت معلمان از زنگ نماز و همچنین وجود رقص و پایکوبی در جشن ها را تکذیب کرد و از نماینده امام جمعه خواستار شد موردها را به آموزش و پرورش اطلاع رسانی کند.

بدیهی همچنین خواستار شرکت همه مسؤولین شهرستان اعم از نماینده و شهردارها در جلسات شد.

فرماندار نیز در این جلسه گفت: بنابر اظهارات آقای جلیلی دبیر ستاد اقامه نماز استان، خمینی شهر از شهرستان های بسیار خوب در ابعاد مختلف به خصوص در برگزاری نماز در ادارات و مدارس است.

رضوانی به فرسوده بودن بعضی از مدارس شهرستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم که با کلنگ زنی مدارس که در دهه فجر برگزار می شود و ساخت آن ها این مشکلات حل شود.

وی از عدم حضور مسؤولان دراین جلسات گله کرد و گفت: باید مشکلات در این جلسات مطرح شود تا برطرف شود.

کلنگ زنی 5 طرح آموزش و پرورش و افتتاح یک مدرسه در دهه فجر

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش به تشریح طرح های آموزش و پرورش پرداخت. شاملی گفت: در دهه فجر امسال پنج طرح آغاز خواهد شد که یکی از آن ها مدرسه رابعه است که از طریق اعتبارات دولتی حمایت می شود و فرماندار اضافه اعتبارات را به آن اختصاص داده است.

وی افزود: 4 مدرسه دیگر خیرساز هستند. یکی از آن ها مدرسه آقایی با زمینی به مساحت 4000 متر مربع و در منظریه قرار دارد. مورد بعدی مدرسه توفیق است که به دانش آموزان استثنایی تعلق دارد. این مدرسه فرسوده دارای 700 متر زیربناست و فعلا 6 کلاس دارد.

شاملی از کلینیک فرهنگیان به عنوان دیگر طرح آموزش و پرورش نام برد و افزود: هزینه های ساخت این کلینیک را برادران عراقی پرداخت می کنند و در سه طبقه ساخته می شود. این کلینیک دارای عرصه 500 و اعیان 700 مترمربع است.

وی از ساخت مدرسه ای در قلعه امیریه با 6 کلاس و به صورت مشارکتی خبر داد و افزود: مبلغ 300 میلیون تومان برای ساخت اولیه آماده شده است. با توجه به این که ثبات مدیریتی در کشور ما کم است تقاضا دارم که این مدرسه کامل خیر ساز شود تا نیمه کاره رها نشود.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات هر ساله این اداره برای مکان سنجش سلامت دانش آموزان اظهار داشت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان ان شاء ا... پایگاه سلامتی در بیمارستان شهید اشرفی برای دانش آموزان خواهیم داشت.

وی از افتتاح مدرسه زینب با عرصه 1500 و اعیان 620 مترمربع خبر داد و گفت: این مدرسه توسط بنیاد برکت ظرف یک سال آماده بهره برداری شد و 6 کلاس دارد. سالن چند منظوره، سمعی بصری و آزمایشگاه از دیگر امکانات این مدرسه است.

دانش آموزان خمینی شهر در رشته ریاضی فیزیک بسیار قوی هستند

معاون آموزش متوسطه به ارائه گزارشی از قبولی های امتحانات نهایی خردادماه و کنکوری ها به عنوان دو شاخص مهم پیشرفت آموزشی پرداخت. شکرانی گفت: در قبولی امتحانات نهایی خردادماه در سال های 88 و 89 رتبه پانزدهم، در سال 90 رتبه شانزدهم، در سال 91 رتبه دوازدهم، در سال 92 رتبه پانزدهم، در سال 93 رتبه نوزدهم، در سال 94 رتبه دوازدهم و امسال رتبه یازدهم را در استان کسب کرده ایم و این نشان می دهد که شهرستان خمینی شهر رو به رشد بوده است.

وی افزود: در سال 95 ، 127 رتبه زیر 10 هزار داشته ایم که در دانشگاه های دولتی قبول شده اند. از این میان 56 نفر در دانشگاه اصفهان و 31 نفر در دانشگاه صنعتی پذیرفته شده اند. همچنین تعداد رتبه های سه رقمی در سال 94، 35 نفر و امسال 41 نفر بوده است. علاوه بر این 6 نفر در سال 94 و 4 نفر در سال جاری حایز رتبه دو رقمی شده اند.

شکرانی ضمن اعلام این که دانش آموزان خمینی شهری در رشته ریاضی فیزیک بسیار قوی هستند افزود: در این رشته ما رتبه پنجم استان را داریم. رشته های هنرستان، علوم انسانی و علوم تجربی در رتبه های بعدی قرار دارند. پایین ترین قبولی دانشگاه در رشته تجربی بوده است و این در حالی است که تابستان امسال بیشترین تقاضا برای ورود به همین رشته بود چراکه علاقه دانش آموزان به خصوص دختران به رشته های پزشکی است.

تشکیل کلاس های پیش دبستانی برای 150 دانش آموز بی بضاعت

یکی از معاونان آموزش و پرورش در این جلسه ضمن اشاره به تشکیل کلاس های پیش دبستانی برای 150 نفر از دانش آموزان بی بضاعت تصریح کرد: برخی از دانش آموزان پیش دبستانی را نمی گذرانند و به دوره ابتدایی وارد می شوند. با توجه به این که سنجش بدو ورود به دبستان به دوره پیش دبستانی در حال انتقال است بنابراین پیش دبستانی هایی که زیر نظر آموزش و پرورش نیستند ممکن است آسیب ببینند و باید در خصوص پوشش این مراکز توسط آموزش و پرورش هماهنگی هایی صورت پذیرد.