درد بی خانمانی دامن اداره میراث فرهنگی شهرستان را رها نمی کند

ارسال در خبر و گزارش

اداره میراث فرهنگی خمینی شهر بالغ بر 6 ماه است که در انتظار یافتن مکانی جهت استقرار به سر می برد. مسوول نمایندگی این سازمان در خمینی شهر دراینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: علیرغم گذشت بیش از 6 ماه از ارائه مجوز راه اندازی اداره در شهرستان خمینی شهر هنوز موفق به یافتن مکان مناسب نشده ایم. وی افزود: پیشنهاد شهرداری این است که مکانی استیجاری را در اختیار ما بگذارد و اجاره اش را خودش بپردازد. اگرچه این راهکار هم مشکلات خودش را دارد و ممکن است پس از گذشت یک سال مجبور باشیم تغییر مکان بدهیم اما نهایتا برای پیشگیری از خساراتی که به جهت نبود اداره به شهرستان وارد می شود، امکان دارد که سازمان میراث این پیشنهاد را بپذیرد.
وی که چند سال است مسوولیت نمایندگی سازمان در خمینی شهر را به عهده دارد، می گوید: اختصاص نیروی انسانی به خمینی شهر منوط به تامین مکان است و همین تاخیر در یافتن مکان خسارت های جبران ناپذیری به شهر وارد می کند چراکه با شرایط کنونی، وقتِ من تنها صرف شرکت در جلسات می شود و عملا نمی توان کارهای اساسی انجام داد.
گفتنی است نمایندگی این اداره که مدتی در خانه تاریخی مجیر مستقر بود، چند سال است در اتاقی در شهرداری منطقه یک به فعالیت خود ادامه می دهد.


بر اساس همین گزارش حبیبی در ادامه در پاسخ سوال خبرنگار ما در رابطه با سرنوشت سکه هایی که در جریان تعریض خیابان 17 شهریور کشف شد، گفت: حدود 40 سکه در حال حاضر در انبار کشفیات سازمان میراث استان نگهداری می شود. وی افزود: این سکه ها تنها زمانی به خمینی شهر انتقال می یابد که سازمان میراث در این شهر موزه ای راه اندازی کند.
حبیبی در همین رابطه افزود: به گفته قاضی پرونده تعداد سکه ها از 40 تا بیشتر نبوده و اگر کسی مدعی است که بیش از این بوده باید مدرک ارائه بدهد. وی همچنین گفت: در جریان این پرونده 3-2نفر دستگیر شدند که پس از چند روز بی گناهی شان ثابت شده و مجوز آزادی گرفتند.