جمع آوری زکات در روستاهای قلعه امیریه و تیرانچی آغاز خواهد شد

ارسال در خبر و گزارش

جلسه ترویج زکات با حضور مسوولین امر در کمیته امداد خمینی شهر برگزارشد. به گزارش خبرنگارفرصت حجت لاسلام رنجبر رییس ستاد زکات استان با اشاره به اهم فعالیت های شورای زکات استان اظهارداشت: از زیرساخت های مهم احیای زکات دوچیز است یکی روحانی مبلّغ با روابط عمومی بالا و دیگری ابزار تبلیغ که نوع نوشتار و تهیه بنر و نحوه تبلیغ را دربرمی گیرد که با این توصیف و مهم تر از همه داشتن مردمی متدیّن و فعال در همه زمینه های دینی توانسته ایم در گوشه گوشه استان فعالیت های چشمگیری داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: جمع آوری زکات محدودیت ندارد مثل همین کشاورز خیّر خمینی شهری که زکات نخلستان خود در شهر جیرفت را با نظارت کمیته امداد شهرستان به محرومین خمینی شهر تقدیم کرد.

 

حجت الاسلام رنجبر کمک رسانی به فقرا توسط ائمه اطهار (ع) را توصیف نموده و گفت: خدمت به خلق خدا شخصا توسط شخص ائمه اطهار(ع) انجام می گرفت که خود اهمیت موضوع را می رساند.

 

رییس شورای زکات استان در ادامه گفت: وجود خیریه های متعدد نباید باعث بی رونقی زکات شود و نیاز است همه شغل ها از جمله صنعت سنگبری و دیگر مشاغل درآمدزا در این امر دخیل شوند.


وی در اهمیت زکات اشاره داشت: ممکن است درمسجدی بدون محراب نمازخواند که اشکال شرعی ندارد ولی روز قیامت نمیتوان پاسخگوی مستمندی بود که شب گرسنه خوابیده و گسترش فقر و کمی درآمدها باعث ابراز نیاز خانواده ها و رجوع آنها به امداد گردیده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز شهرستان درپایان گفت: درجای جای قرآن پس از نمازبه زکات اشاره شده وعدم توجه به این مهم خشکسالی را به دنبال داشته است. نیازاست ضمن اطلاع رسانی و تبلیغ این مهم، جمع آوری زکات را از دو روستای قلعه امیریه و تیرانچی آغازنمود.

 

حاجیان یکی از خیرین شهر نیز گفت: خمینی شهر پایتخت طیبین کشور و حسینیه ایران است که باید درهمه زمینه ها در کشور الگو باشد و مسوولین امر در رابطه با خیّرپروری ضعیف عمل کرده اند.

 

وی در ادامه گفت: ضمن اینکه مردم شهرستان با هنرمندی چند نفر در راس امر، شور و هیجان پیدا می کنند و سبک تبلیغ متفاوت است و این امر دینی باید توسط روحانی با روابط عمومی قوی تبلیغ گردد.

 

حاجیان گفت: حضرت امام امیرالمومنین(ص) یک الگوست که یتیم نوازی اش زبانزد خاص وعام وحتی ادیان دیگراست.

در پایان جلسه جلال یزدانی مدیرکمیته امداد و دبیرشورای زکات شهرستان بااشاره به رازهای موفقیت جمع آوری زکات درشهرستان های دیگراظهارداشت: محرومین توسط خود خیرین شناسایی و حتی برخی اوقات پیشنهاد خیّر کمک رسانی به محروم موردنظرش است و دیگری بیان وضعیت منطقه یا محلّ و ارزیابی محرومیت منطقه و در اختیار نهادن به خیرین رمزگشا بوده و در بعضی اوقات نوع کمک در معرض دید خیّر قرارگرفته به طوری که هیچ ابهامی درهزینه کرد زکات وجود نداشته و کاربه صورت شفاف انجام شده است.


یزدانی در پایان گفت: شناسایی روحانیت مبلّغ با روابط عمومی بالا جهت معرفی و گزینش شدن و بالطبع تبلیغ در کل شهرستان می تواند کاشت بذری باشد که درسال های آتی برداشت خوبی خواهد داشت.