سوگواره ملی تعزیه به خانه آخر رسید

ارسال در خبر و گزارش

آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی تعزیه با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان، فرماندار و نماینده شهرستان، برخی اعضای شورای شهر و شهردار خمینی شهر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، دیگر مسؤولان و مردم ولایتمدار و حسینی خمینی شهر شامگاه شنبه 22 آبان 1395 در مجموعه فرهنگی مذهبی امام حسین(ع) (حسینیه چهارشنبه بازار) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم ضمن تشکر از مردم خمینی شهر گفت: یک میراث ملموس داریم مانند ابنیه تاریخی و یک میراث ناملموس که اخیراً تعزیه استان اصفهان ثبت ملی در میراث فرهنگی معنوی کشور گردید. حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی ادامه داد: احیای معارف که در ماه محرم و صفر اتفاق می افتد، در ماههای دیگر نداریم و بیجا نیست که می گویند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
در پایان مراسم به تمامی 9 گروه از 8 استان شرکت کننده تندیس سوگواره و لوح تقدیر اهدا گردید. همچنین هیأت داوران از هر گروه یک نفر را به عنوان نفر برگزیده اعلام نمود و سه نفر را تقدیر کرد.
تلاوت قرآن توسط قاری کشوری علی کاظمی، پخش کلیپ شهدا، خیرمقدم و تشکر فرماندار شهرستان، تقدیر از خیرین، خادمان و دست اندرکاران این سوگواره با مجری گری آقای صادقیان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
لازم به ذکرست نخستین سوگواره ملی تعزیه با شرکت 9 گروه از 8 استان کشور (استانهای گیلان، اصفهان، قم، کرمان، مرکزی، زنجان، فارس و قزوین) از تاریخ 11 آبان سال جاری به میزبانی مجموعه فرهنگی مذهبی امام حسین(ع) خمینی شهر برگزار گردید.