عزاداری فرهنگی

ارسال در خبر و گزارش

از روبروی پارک جنگلی ولی عصر(عج) که عبور می کردم، صدای مداحی توجهم را جلب کرد. صدا از طبقه زیرین پایانه مسافربری مهربین در فضا منتشر می شد. روی بنر بزرگی که در ورودی سالن نصب شده بود این متن به چشم می خورد: «نمایشگاه عکس راهیان سفر عشق آثار رسول مختاری»
نمایشگاهی متشکل از 32 تابلو که از عزاداری های حسینیه ایران؛ خمینی شهر شروع می شود به مشهد مقدس راه پیدا می کند سپس وارد مرز مهران می شود و در نهایت به عتبات عالیات و پیاده روی اربعین ختم می گردد.


به جز غرفه های کتاب و لوازم التحریر، چایخانه ای هم برای پذیرایی از بازدیدکنندگان که بیشتر مسافران شهرهای دیگر هستند، مهیاست. از قرار معلوم در این ایام روزانه بیش از 15 دستگاه اتوبوس از این پایانه، زائران را جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی به طرف مرزهای مهران و چزابه منتقل می کند و با این حساب تعداد زیادی از بازدیدکنندگان زائران حسینی هستند که بسم اله زیارتشان را در این نمایشگاه می گویند.


نمایشگاه عکس راهیان سفر عشق روز شهادت حضرت رقیه (س) مصادف با 15 آبان با حضور شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر گشایش یافت و تا روز اربعین هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب پذیرای علاقمندان است.


مختاری در گفتگو با خبرنگار ما این نمایشگاه را هشتمین نمایشگاه انفرادی خود معرفی می کند و می افزاید: برگزاری نمایشگاه در این ایام نوعی عزاداری فرهنگی است. وی که تا کنون در اماکن مختلفی از جمله موکب های پیاده روی کربلا، کتابخانه مرکزی اصفهان، دانشگاه صنعتی، هلال احمر، حسینیه چهارشنبه بازار، پارکینگ بازار روز خمینی شهر و ... به برپایی نمایشگاه همت گماشته است، می گوید: تعداد زیادی از این عکس ها در جشنواره های کشوری مثل علمدار، عاشورا، هیات و... حائز رتبه های برتر شده است.