نشست مطبوعاتی مسوولان اجلاسیه ملی شهدا

ارسال در خبر و گزارش

نشست مطبوعاتی مسوولان اجلاسیه ملی شهدا با حضور اصحاب رسانه استان و شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این نشست که در سپاه خمینی شهر برگزار شد مهندس سردار پورکاظم دبیر شورای سیاستگذاری اجلاسیه با اشاره به روند برگزاری اجلاسیه گفت: خمینی شهر بعد از نجف آباد دومین شهرستانی در کشور است که اجلاسیه شهدا برگزار می کند.

وی در تشریح برنامه های اجلاسیه شهدای شهرستان خمینی شهر گفت: اجلاسیه جمعه هفتم آبان ماه با دعای روحبخش ندبه در امامزاده سیدمحمد و با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی حاج مرتضی طاهری آغاز می شود که این مراسم به صورت مستقیم از شبکه یک سیما و شبکه العالم پخش می شود.
مهندس پورکاظم افزود: سخنرانی سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه در مسجد جامع کوشک از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: افتتاحیه اجلاسیه صبح شنبه با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار جعفری فرماندهی کل سپاه در سالن ثارا... سپاه برگزار خواهد شد.
در ادامه این کنفرانس، سرهنگ مرادی فرمانده سپاه به تشریح جزییات نمایشگاه اجلاسیه پرداخت.


وی با بیان اینکه نمایشگاه اجلاسیه محصول 1000 نفر ساعت کار است افزود: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 10 هزار مترمربع طراحی شده و در آن به معرفی تاریخ اسلام با موضوع نفوذ، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ نرم پرداخته شده است.


مرادی افزود: نمایش سامانه موشکی، خط پدافند هوایی و شبیه سازی عملیات فتح بستان از دیگر بخش های اصلی نمایشگاه است.
فرمانده سپاه با اشاره به بخش جنگ نرم گفت: در این بخش خانه ایرانی- اسلامی در شش غرفه با هدف نمایش سبک زندگی ایرانی به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: این نمایشگاه همه روزه صبحها جهت دانش آموزان و دانشجویان و شبها از ساعت 6 تا 11 پذیرای عموم علاقه مندان است.
در ادامه این مراسم، سردار فدا جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: همانگونه که می دانید ده درصد شهدای استان اصفهان متعلق به شهرستان خمینی شهر است که رقم بسیار بالایی است و جای تحسین دارد. حال در نظر بگیرید درصد شهدا و ایثارگران استان اصفهان در کشور زبانزد است. اینها همه از نقش والا و ارزشمند رزمندگان خمینی شهری در دفاع مقدس حکایت می کند.


وی افزود: بر همین اساس اجلاسیه ملی شهدا €“که ویژه مراکز استان است- به صورت ویژه و استثنایی به شهرستان خمینی شهر واگذار شد.
سردار فدا در تشریح اهداف برگزای این اجلاسیه گفت: هدف نخست از برگزاری چنین اجلاسیه هایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین جوانان عزیز است.
وی افزود: تجلیل از خانواده های شهدا و گرامیداشت یاد و نام شهدا، معرفی الگو جهت جوانان و همچنین معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای بزرگ شهرستان خمینی شهر از دیگر اهداف برگزاری این اجلاسیه است.