بی خانمان ها

ارسال در خبر و گزارش

در تازه ترین نشست کارگروه اجتماعی که در فرمانداری شهرستان تشکیل شد، فرماندار از حضور زنان کارتون خواب در جوی آباد جدید به عنوان یکی از مشکلات اساسی این محل یاد کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رضوانی در این نشست با تاکید براینکه حضور این زنان در نقاطی مثل سه راهی امام رضا (ع) چهره ای ناخوشانید به شهر می دهد، از نهادهای متولی نظیر بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری خواست تا برای جمع آوری این زنان اقدام نمایند. معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان که در این جلسه حضور داشت از راه اندازی مکانی برای سرپناه دادن به زنان ولگرد و کارتون خواب استان توسط شهرداری اصفهان در سال 94 خبر داد. خانم دکتر فرشاد اما در ادامه با ابراز تاسف از عدم استقبال این زنان از حضور در این مرکز با وجود خدمات رایگانی نظیر جای خواب، غذا، استحمام و... گفت: پس از راه اندازی این مرکز واقع در سه راهی ملک شهر اولین زنانی که به این مرکز انتقال داده شدند، زنانی ازمحله جوی آباد بودند که متاسفانه هنوز 8 ساعت نشده از مرکز فرار کردند. وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 5 زن کارتون خواب در این مکان مستقر هستند، گفت: این زنان ترجیح می دهند شب را در پارک ها بگذرانند.


«بی خانمان» ها
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، تنها زنان کارتون خواب نیستند که مسوولان باید برای نگهداری از آنها فکری بکنند بلکه زنانی نیز هستند که در عین سلامت و پاکی به دلایلی مثل بدسرپرستی، بی سرپرستی، فقر و... مجبور می شوند شب را در بیرون از خانه بگذرانند و همین می تواند زمینه ساز ابتلایشان به آسیب های اجتماعی بشود.
مسوول خیریه کارآفرین نرجس خاتون در این زمینه به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: در طول 3-2 ساله اخیر زنان و دخترانی به ما مراجعه می کنند که از لحاظ اخلاقی در امنیت کامل اند اما به دلیل بی خانمانی در معرض خطر قرار دارند. خانم حسینی افزود: طبق قانون چنین افرادی باید تحویل بهزیستی بشوند اما از آنجا که مکانی که این نهاد برای نگهداری از این افراد در نظر می گیرد، جایی به جز کانون اصلاح و تربیت یعنی همان مکانی که غالبا زنان آسیب دیده، مجرم و بزهکار حضور دارند، نیست در نتیجه انتقال آنها به این مکان راهکار مناسبی نیست. وی دراینباره افزود: یکی از زنانی که به این مکان فرستاده شد پس از یک هفته به دلیل همجواری با زنانی دارای سوابق نامناسب، آن محل را ترک کرد. مسوول خیریه کارآفرین نرجس خاتون همچنین از انتقال یک دختر 13 ساله به چنین مکانی خبر داد که موجب دسترسی مادر بزهکارش به وی و گرفتاری اش در چرخه آسیب های اجتماعی شد.
حسینی افزود: با توجه به افزایش زنان بدسرپرست و بی سرپرست در جامعه لازم است مکان هایی برای نگهداری از زنان سالم و پاکی که به دلایلی مثل بی سرپرستی، بدسرپرستی، فقر و... گرفتار بی خانمانی می شوند راه اندازی گردد تا این زنان گرفتار چرخه های فساد نگردند و آسیب های اجتماعی دامن آنها را نیز نگیرد. وی در اینباره افزود: به عنوان مثال ما یکی از این زنان را به پیرزن تنهایی که به یک همدم نیاز داشت تا از تنهایی دربیاید معرفی کردیم و اکنون این دو نفر با خدمات متقابلی که به یکدیگر می دهند، زندگی آرامی دارند.