صدور حکم قضایی برای صاحب یک باغ وحش در خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

حکم قضایی شخصی که سال گذشته اقدام به زنده گیری و نگهداری از صد قطعه پرنده و پستاندار وحشیِ تحت حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست کرده بود، صادر شد. رییس اداره محیط زیست شهرستان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: این شخص ضمن اینکه باید پرندگان را به این سازمان مسترد نماید محکوم به پرداخت جریمه نقدی نیز شده است. ابراهیم زاده افزود: این اداره از دادگاه درخواست تجدیدنظر در حکم کرده چراکه ضرر و زیانی که شکار این پرندگان به محیط زیست وارد آورده خیلی فراتر از جریمه نقدی است که برایش در نظر گرفته شده است.


بر اساس همین گزارش، عدم تسلط صاحب این باغ وحش به خصوصیات تک تک این گونه ها و همچنین عدم رعایت اصول فنی در راه اندازی این مکان و عدم اخذ مجوز از اداره محیط زیست برای باغ وحش از دیگر دلایل شکایت این اداره از شخص متخلف است.


به گفته منابع آگاه ضرر و زیان وارده از جانب این شخص به محیط زیست حدود یک میلیارد تومان می باشد. ضمنا گفته شده حدود یک دوم از این پرندگان و پستانداران به دلیل نبود مکان مناسب همچنان در این باغ وحش و نزد صاحب باغ وحش که به قرار وثیقه آزاد است، نگهداری می شوند.


خردادماه سال گذشته خبر کشف یک مجموعه بزرگ از انواع پرندگان و پستانداران شامل پرندگان آبزی مانند قو، پلیکان، انواع مرغابی وحشی، عقاب طلایی، جغد، کبک، باقرقره و پستاندارانی مانند آهو و میمون در یکی از باغات خمینی شهر منتشر شد.