روز قدس روز ملتهاست

ارسال در خبر و گزارش

مسائل روز جهانی قدس و تاکید به برپایی نماز عید فطر در مصلی از جمله مطالبی بود که امام جمعه شهرمان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بیان فرمود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، روز قدس را روز ملت ها دانست و گفت: در روز قدس ملت ها باید دولتهایشان را به چالش بکشند، مطالبه کنند، تحت فشار قرار دهند تا شاید دولت ها از خواب غفلت بیدار گردند. دولت های اسلامی به تدریج خنثی شده اند و اراده ای ندارند.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: جنایات اسرائیل داشت فراموش می شد که امام راحل(ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد. حداقل نسل آینده جنایات اسرائیل را فراموش نمی کند. اینها به جنگ اسلام آمده اند برای همین گفته اند روز قدس روز اسلام است.


استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر می خواهیم با داعش مبارزه کنیم باید اول با اسرائیل مبارزه نماییم چرا که داعش ساخته و پرداخته اسرائیل و سردمدارانش است.
خطیب جمعه در پایان خطبه ها ضمن دعوت به شرکت در نماز وحدت بخش و دشمن شکن فطر در ساعت 7 صبح روز عید سعید فطر در همین مصلی تاکید کرد: فلسفه نماز عید همان اجتماع و وحدت است. روز عید فطر مظهر اجتماع و اتحاد و برادریست. اینکه در هر مسجد تعدادی نماز به پا دارند، مظهر اجتماع نیست. عید فطر، عید امت واحده و روز امت اسلامیست.

abtahi n

نماینده مجلس در سخنرانی روز قدس:
مسؤولان نباید با تصمیم گیری های عجولانه آرامش مردم را به هم بزنند
نماینده شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس گفت: مسؤولان نباید کاری کنند که با تصمیم گیری های عجولانه آرامش مردم را به هم بریزند. نکند من مسؤول کاری کنم که آرامش مردم به هم ریخته شود. ما مسؤولان باید به این مسائل بپردازیم. نباید اجازه دهیم دشمن از این وضعیت سوءاستفاده نماید.
سید محمد جواد ابطحی اظهار داشت: مردم با تمام امکاناتشان، با جان و مالشان به میدان آمده اند. مردم خیلی گرفتاری دارند. الان بیکاری در جامعه بیداد می کند، کارگرانی اخیرا بیکار شده اند. وضعیت معیشت مردم خوب نیست.
وی ادامه داد: از بعد از انتخابات مجلس تاکنون برای مساله بیمارستان منظریه، کمبود اعتبار این بیمارستان برای افتتاح، شرکت در جلسه خیّران بیمارستان ساعی، تمین آب باغات شهرستان و... با مدیرکل های بسیاری از نهادها گفتگو و رایزنی کرده ام.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم تاکید کرد: ابطحی قسم خورده است پایبند قانون اساسی و اجرای احکام اسلامی باشد. دفتر من به روی همشهریان گشوده است. مراجعات شخصی را نیز پذیرایم ولی نگذارید من از کارهای اساسی دیگر باز بمانم.

تصاویر این مراسم در بخش گزارش تصویری قابل مشاهده است