پنجمین مرحله طرح نماز به اجرا درآمد

ارسال در خبر و گزارش

طرح «نماز» پنجمین مرحله خود را پشت سر گذاشت. رییس اداره امور مساجد ضمن اعلام این خبر به فرصت آنلاین گفت: این طرح شهرستانی که از سال گذشته آغاز شده با طراحی کارت نماز ، امتیاز بندی و اهدای جایزه به همه شرکت کننده ها و همچنین اهدای سه جایزه ویژه به قید قرعه به سه نفر از شرکت کنندگان واجد شرایط، دانش آموزان کلاس دوم تا ششم ابتدایی را به ادای نماز و حضور در مسجد تشویق می کند.


حجت الاسلام اصغری افزود: در مرحله پنجم این طرح که از 22 فروردین تا 15 خرداد به طول انجامید 550 دانش آموز دختر و پسر شرکت کردند.
وی با اشاره به اینک این طرح با همکاری اداره آموزش و پرورش در حال اجراست گفت: وقتی دانش آموز در نماز جماعت مدرسه شرکت می کند، کارت نمازی که در اختیارش گذاشته ایم توسط مربی پرورش مهر می شود، وقتی نماز صبحش را در خانه به جا می آورد توسط والدینش امضا می شود و وقتی برای نماز مغرب و عشا به مشجد محل می رود، کارتش توسط امام جماعت یا مسوول کانون فرهنگی مهر می شود.


رییس اداره امور مساجد دراینباره افزود: این طرح در عین اینکه بچه ها را مشتاق به نماز و حضور در مسجد می کند رابطه تنگاتنگی را نیز میان آنها و امام جماعت ایجاد می کند و همچنین از آنجا که در این کارت امتیازهایی نیز برای فعالیت های فوق برنامه نظیر اذان گویی، حفظ قرآن، حفظ حدیث، خادمی نماز و... منظور شده کانون های فرهنگی مساجد را نیز به تشکیل کلاس های فوق برنامه ترغیب می کند.


اصغری حداکثر امتیاز را 3225 اعلام کرد و گفت: جوایز عمومی به همه کسانی که امتیازشان از هزار بالاتر باشد تعلق می گیرد. وی با اشاره به اینکه جوایز ویژه شامل دوچرخه، چرخ خیاطی و 14 سکه پارسیان است گفت: از آنجا که این طرح به صورت مردمی به اجرا درمی آید از مردم و خیّران تقاضا دریم برای تهیه جوایز به ما کمک کنند.