شادی 700 کودک در جشن ولادت حضرت رقیه (س)+تصویر

ارسال در خبر و گزارش

700 کودک کم بضاعت، بی سرپرست، بدسرپرست و مبتلا به بیماری خاص در جشن ولادت حضرت رقیه (س) شرکت کردند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این جشن که طبق روال سال های گذشته توسط کانون فرهنگی حضرت معصومه (س) برگزار شد، سالن سینما فرهنگ پذیرای شادی وصف ناشدنی این کودکان معصوم بود. اجرای برنامه توسط خاله مهربون (خانم ماندنی) و عمو شاهرخ (حجت الاسلام شاهرخ)، اجرای مسابقه توسط حجت الاسلام صادقیان، اهدای هدیه به همه کودکان و همچنین پذیرایی با ناهار از جمله برنامه های این جشن بود.

 photo 2016 05 29 09 29 55

photo 2016 05 29 09 30 01
یکی از مسوولان این کانون به خبرنگار ما گفت: برپایی این جشن ها برای کودکان را از سال 1390 آغاز کردیم و میهمانان ما ابتدا کودکان مبتلا به بیماری های خاص بودند. خانم باقری افزود: به تدریج و از طریق تعامل با مدارس و مسوولان زندان کودکان کم بضاعت و همچنین بد سرپرست و بی سرپرست را نیز تحت حمایت کانون درآوردیم. وی از اعطای بن لوازم التحریر، لباس عید و سبد کالا در ماه مبارک رمضان به عنوان حمایت های مادی این کانون از مددجویانش یاد کرد و افزود: این کانون سعی دارد از این کودکان حمایت های معنوی نیز داشته باشد.
یکی دیگر از مسوولان این کانون در اینباره افزود: یکی از اهداف عمده ما رشد عزت نفس در این کودکان است. به همین خاطر از آنها خواسته ایم که در جشن هایی که برایشان برگزار می کنیم هرکدام برای دوستان نیازمند خود هدیه ای کوچک بیاورند. با این کار هم احساس می کنند که آنها هم قادر به هدیه دادن هستند و هم به آنها اطمینان می دهیم که در این کانون حقیر نیستید بلکه خود مدیرهستند.


خانم غفاری افزود: ما برای آگاهی از آرزوها و مشکلات این بچه ها دفتری در اختیارشان می گذاریم تا دلنوشته هایشان را برایمان بنویسند و تا آنجا که در توانمان باشد سعی می کنیم آرزوهایشان را برآورده کنیم. وی در توضیح این مطلب گفت: مثلا یکی از دختربچه ها نوشته بود که آرزو دارم لباسی بپوشم که نگین داشته باشد.


این مسوول در رابطه با منابع مالی کانون حضرت معصومه (س) که در خانه سیادت استقرار دارد، گفت: کانون که در حال حاضر 300 خانواده را تحت پوشش گرفته، به هیچ نهادی وابسته نیست و تمام هزینه هایش به صورت مردمی تامین می شود. به عنوان مثال نوجوانی که چند سال پیش تحت پوشش کانون بوده حالا پس از اشتغال به کار، خود به جمع حامیان کودکان پیوسته است.


گفتنی است مردم می توانند کمک های خود به این کانون را از طریق شماره حساب 255 قرض الحسنه حضرت حجت (عج) اهدا نمایند.