سند یکی از بزرگترین موقوفات خمینی شهر صادر شد

ارسال در خبر و گزارش

سند یکی از بزرگترین موقوفات استان اصفهان به مساحت یک دانگ مشاع از زمینی 350 هکتاری از اراضی هرستان و انبارستان به نام خمینی شهر صادر شد. رییس اداره اوقاف شهرستان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: به عنوان مثال یک دانگ از عرصه رستوران های این منطقه مثل رستوران شب نشین و همچنین هتل مشاهیر از جمله بخش های این موقوفه بزرگ است. حجت الاسلام قربانی افزود: این موقوفه در سال ۱۳۴۸ قمری توسط دو واقف خیر اندیش به نام های شیخ مهدی و ابوالفضل نجفی با نیت روضه خوانی حضرت زهرا (س) و تعمیر بازسازی مدارس علوم دینی وقف شد.


وی با تاکید بر اینکه اخذ این سند با توجه به تصرف بسیاری از موقوفات گام مهمی در شناسایی، احیا و حفظ این موقوفه محسوب می شود، گفت: سند این موقوفه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک خمینی شهر تحت عنوان پلاک ۱۰۲ اصلی بخش ۱۴ ثبت اصفهان صادر و اخذ گردید.


بر اساس همین گزارش، انتظار می رود با ثبت این سند، هر چه سریع تر نسبت به جذب این سرمایه عظیم به شهر اقدام شده و درآمد حاصل از آن با جلب نظر مراجع تقلید برای حل معضلات فعلی جامعه هزینه شده و پاسخگویی به نیازهای امروز، در اولویت قرار گیرد.