نوید اجرای یک طرح بزرگ فرهنگی در خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

همایش «خانواده سالم» به همت واحد پیشگیری بهزیستی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این همایش که با حضور حدود200 نفر از شهروندان در سالن اجتماعات فرمانداری همراه بود با سخنرانی حجت الاسلام یوسفی آغاز و در ادامه، حضار شاهد سخنرانی دکتر بانکی پور بودند.


دکتر احمد بانکی پور در حالی سخنرانی خود را آغاز کرد که نوید اجرای طرحی فرهنگی را در خمینی شهر به شرط همکاری مردم داد. وی در مورد جزییات این طرح گفت: خمینی شهر در بین شهرستان های مجاور اصفهان به جهاتی ممتاز و برتر است یکی از دلایل این برتری وجود امکانات بالقوه در این شهر است به عنوان مثال شهر اصفهان اکنون در برگزاری نمایشگاه های بین المللی با کمبود جا و ترافیک روبه روست و با فراهم کردن زمینه ها از سوی مسئولین، خمینی شهر بهترین گزینه برای انتقال این نمایشگاه هاست.


در ادامه وی در توضیح بیشتر طرح فرهنگی مورد نظر گفت: گام اول این طرح ایجاد کانون برای جوانان نویسنده خمینی شهری و ویراستارانی است که فرصت نشان دادن توانایی های خویش را نیافته اند. این نهاد ابتدا با اختصاص بودجه هایی از جانب شهرداری و در ادامه با سود کتاب های چاپ شده می تواند به کار خود ادامه دهد.


گام دوم طرح، ایجاد کانونی برای شناسایی نخبگان خمینی شهری و بررسی توانمندی های آنها و در نهایت معرفی شان به نهادهای دولتی است.
گام سوم برگزاری کانون «ازدواج آسان» است که این طرح در اصفهان با موفقیت انجام شده است و با بهترین تالارها، آتلیه ها و ... قرارداد بسته شده و تاکنون برای7 هزار زوج جوان اجرا شده است.


و در گام آخر برنامه دعوت از شخصیت های شاخص در همایش ها و جلسات برای سخنرانی و فرهنگ سازی بین مردم مدنظر است. وی در تفهیم بهتر این مساله افزود: همان طور که اگر خانه هایمان را نظافت نکنیم تار عنکبوت می بندد فضای جامعه هم در صورت فرهنگ سازی نکردن آلوده خواهد شد.


این مشاور خانواده در بخش دیگری از سخنانش به موضوع خانواده سالم پرداخت و سخن خویش را با این حدیث از پیامبر: «من برانگیخته نشدم مگربرای پاس داشتن اخلاق» آغاز کرد و افزود: ریشه تمام مشکلاتی که امروزه خانواده با آن رو به روست مساله اخلاق است. وی برای برخورداری از یک خانواده سالم نکات زیر را یادآور شد:


- اشتباهات یکدیگر را به روی هم نیاورده و سعی کنید با گذشت و تحمل از کنار مشکلات عبور کنید. درخانواده سالم انتقادات در حد ظرفیت افراد بیان شده و زوجین در بیان انتقاد، ابتدا محاسن یکدیگر را عنوان می کنند. خانواده سالم هرگز دنبال انتقام و تلافی نیست.

- خانواده سالم خانواده ای است که در آن ادب و حرمت رعایت شده و شخصیت افراد حفظ می شود. خانواده ای که حرمت ها در آن هیچگاه شکسته نشود، سال ها طراوت خود را مانند گل حفظ می کند و زن و شوهر همیشه برای هم جذاب خواهند ماند و بالعکس شکسته شدن حرمت ها مانند آینه شکسته شده است که پایه های زندگی را متزلزل خواهد کرد.


- آنقدر کلمات عاشقانه و زیبا به هم بگویید که بیان این کلمات عادتتان شود.


- احساس قدردانی خود را نشان دهید.همسر خود را ببوسید و برای تمام تلاش هایی که در زندگی می کند از او سپاسگزاری کنید و اجازه دهید حتی کودکانتان این طور قدردانی ها را دیده و یاد بگیرند.


- اجازه ندهید اشتباهات اطرافیان در قلبتان تبدیل به کینه شود به خاطر آرامش خودتان آنها را ببخشید و برایشان دعا کنید.


- اجازه ندهید اتفاقاتی که در چهاردیواری شما می افتد (چه خوب،چه بد) به گوش دیگران برسد. زندگی را حریم شخصی خود بدانید.


- خانواده سالم اهل غیبت نیست. غیبت هر سخن راستی است که نباید بازگو شود. حتی خبرهای غم انگیز و ناراحت کننده. اجازه ندهید این سخنان آرامش خانواده شما را به هم بریزد.


- اگر فرزند دختری دارید او را هر روز بارها ببوسید. کودکانی که محبت را در خانه دیده باشند هرگز طلب محبت از هر بی سر و پایی نخواهند کرد.