مجموعه آموزشی، فرهنگی و ورزشی عماد سیادت به زودی گشایش می یابد

ارسال در خبر و گزارش

«افتتاح مجموعه آموزشی، فرهنگی و ورزشی عماد سیادت» و «بازسازی دبستان رابعه محله خوزان» در آینده نزدیک خبرهایی بود که مدیر آموزش و پرورش در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال جدید به آن پرداخت. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، بدیحی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در شهرستان موجب شده به تعداد مدارس دو نوبته اضافه شود، آن را آسیبی جدی برای سطح کیفی آموزش دانست و بر افزایش همکاری ها برای توسعه و ارتقای فضاهای آموزشی در شهرستان تاکید کرد.


وی همچنین تعداد مدارس شهرستان که نیاز به بازسازی دارند را قابل توجه ارزیابی کرد و از افتتاح دو مدرسه عماد سیادت و رابعه برای سال تحصیلی 96-95 خبر داد.
بر اساس همین گزارش، تخریب و بازسازی دبیرستان عماد سیادت به عنوان قدیمی ترین دبیرستان خمینی شهر که در سال 1335 به بهره برداری رسید در سال 1387 به دست اداره کل نوسازی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و تا چند ماه آینده به عنوان یک مجموعه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با مساحت 4 هزار و 600 متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.


زمین مقابل رستوران شب نشین واقع در بلوار الغدیر که تا پیش از احداث خانه معلم خمینی شهر واقع در بلوار دانشجو، به عنوان خانه معلم از آن استفاده می شد و الان به یک زمین متروکه تبدیل شده از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. رییس آموزش و پرورش با اشاره به موقوفه بودن این مکان گفت: چند سال پیش به آموزش و پرورش خمینی شهر دو سال مهلت داده شد تا این زمین را به مدرسه تبدیل کند و از آنجا که این اتفاق نیفتاد حالا می گویند زمین باید هر چه زودتر به فروش برسد. بدیحی در این جلسه از فرماندار خواست با توجه به اینکه این زمین در محدوده شهری اصفهان واقع شده، اجازه ندهد حق خمینی شهر تضییع شود.


برنامه ریزی در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم روز معلم از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. فرماندار رضوانی ضمن تشکر از زحمات مسوولان آموزش و پرورش در زمینه اسکان مسافران نوروزی بر برگزاری مراسمی درخور مقام معلم تاکید کرد.


شهردار حاج حیدری نیز در ادامه برای کمک به هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم روز معلم اعلام آمادگی کرد و گفت: همه تلاش مان را می کنیم تا این مراسم مثل سال گذشته به خوبی برگزار شود.


گفتنی است در این جلسه کیانی رییس شورای استان و شهرستان، پریشانی رییس شورای شهر خمینی شهر، شهردارهای درچه، اصغر آباد و کوشک و جمعی از مسوولان اداره آموزش و پرورش حضور داشتند.